عدم صدور ویزا توسط آمریکا باعث ایجاد تغییر در فراوری میراث آلبرتا 3 شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، خبرنگاران: شمقدری، کارگردان مجموعه میراث آلبرتا با اشاره به عدم صدور ویزا توسط آمریکا برای عوامل ساخت این مستند، از فراوری این فیلم در کانادا و تغییراتی در نحوه ساخت آن اطلاع داد.

عدم صدور ویزا توسط آمریکا باعث ایجاد تغییر در فراوری میراث آلبرتا 3 شد

حسین شمقدری، کارگردان مجموعه مستند میراث آلبرتا در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی وبلاگ ایتالیا، از تغییر در نحوه فراوری قسمت سوم مستند میراث آلبرتا اطلاع داد و گفت: منتظر حامیان اقتصادی برای ادامه ساخت این فیلم هستیم.

وی اضافه نمود:توجه به این که آمریکا به من ویزا نداد، تمرکز فیلم برداری قسمت سوم در کشور کانادا است. این تغییر مکان فیلم برداری باعث شد تا مسئله مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور را ریشه ای تر و عمیق تر آنالیز کنیم. ما در ساخت مستند به چالش هایی می پردازیم که در مستند های میراث آلبرتا 1 و 2 به آن پرداخته نشد. برای مثال خیلی از کسانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می نمایند خدمت به بشریت را دلیل عدم بازگشت خود به کشور می دانند که این خود نیازمند آنالیز ریشه ای و عمیق است.

این مستند افزود:فیلم برداری در آمریکا باعث می شد که ناخود مطلع به مساله رابطه ایران و آمریکا و تعامل دو کشور بپردازیم که این موضوع باعث می شد تا از پرداختن به هدف اصلی مستند یعنی مهاجرت دانشجویان بازبمانیم. در حقیقت فیلمبرداری در آمریکا وجهه سیاسی بیشتری نسبت به فیلمبرداری در کانادا ایجاد می کرد.

شمقدری درباره ی برنامه ساخت این مستند گفت : کار تحقیق و نگارش فیلمنامه به اتمام رسیده است. اکنون منتظر حامیان اقتصادی برای شروع فیلمبرداری در کانادا هستیم . موسسه آرمان مدیا یک موسسه خصوصی است که هزینه های خود را به وسیله فروش فیلم هایش تامین می نماید . در نتیجه این موسسه به تنهایی نمی تواند هزینه های سفر به کانادا را تامین کند.برای میراث آلبرتا 1و 2 نیز چندین موسسه اعم از دانشگاه شریف ، بنیاد نخبگان ، شبکه مستند سیما و ... هزینه ها را تامین کردند .

وی در انتها اظهار داشت: بخش اعظم فیلمبرداری قسمت سوم میراث آلبرتا در خارج کشور و بخش کمی از آن در ایران انجام می گردد. امیدواریم از آبان ماه فیلمبرداری خارج از کشور را شروع کنیم.

منبع: تسنیم

به "عدم صدور ویزا توسط آمریکا باعث ایجاد تغییر در فراوری میراث آلبرتا 3 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم صدور ویزا توسط آمریکا باعث ایجاد تغییر در فراوری میراث آلبرتا 3 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید