عکس ، علت رشته نخ مرموز در دهان 100 قربانی غار نیمه شب وحشت چیست؟

به گزارش وبلاگ ایتالیا، دیجیاتو نوشت: دانشمندان با آنالیز دندان قربانیان مایا که در یک غار پیدا شده بودند، رشته های مرموزی را پیدا نموده اند که چند شرح برایشان مطرح است.

عکس ، علت رشته نخ مرموز در دهان 100 قربانی غار نیمه شب وحشت چیست؟

با گذشت بیش از 15 سال از زمان کشف بیش از 100 قربانی در غار موسوم به وحشت نیمه شب در کشور بلیز در آمریکای مرکزی، حالا محققان به یافته های جدیدی در مورد این قربانیان خدای باران در فرهنگ مایا دست پیدا نموده اند. ظاهرا در دهان این افراد رشته های آبی رنگی وجود دارد که می توان دلایل مختلفی را برای وجود آن ها ارائه کرد.

گروهی از محققان در سال 2006 بیش از 10 هزار قطعه استخوان را در غاری در بلیز پیدا کردند که معتقد بودند حداقل مربوط به 118 نفر است و بسیاری از آن ها در زمان مرگ خود تحت فشار و آزار بوده اند. حالا پژوهشگران برای آنالیز بیشتر این قربانیان نگاهی به دهان آن ها انداخته اند و به طور دقیق تر جرم دندان های آن ها را آنالیز نموده اند.

دانشمندان در مقاله ای که آن را در مجله International Journal of Osteoarchaeology منتشر نموده اند، می گویند رشته های آبی رنگی را در دهان حداقل دو نفر از این قربانیان پیدا نموده اند. ایمی چن که ابتدا برای کشف شرایط بهداشت دهان قربانیان این تحقیق را شروع نموده بود، متوجه شد که بیماری خاصی بین آن ها وجود ندارد. در نتیجه به سراغ این رفت تا به وسیله آنالیز جرم دندان ها ببیند آن ها چه غذاهایی مصرف می کردند.

در دهان قربانیان مایا چه چیزی وجود داشت؟

آنالیز ها نشان داد که این دندان ها حاوی رشته هایی عمدتاً از جنس پنبه هستند و تعدادی از آن ها رنگ آبی دارند. این رنگ برای فرهنگ مایاها اهمیت داشته و قبلا در دیگر بناهای آن ها دیده شده بود. رنگ آبی به ویژه در مراسم ها و به منظور نقاشی کردن بدن قربانیان استفاده می شد.

با این حال، چن و تیمش می گویند این احتمال وجود دارد که دهان قربانیان را قبل از مرگ با پارچه ای به رنگ آبی بسته بوده باشند. پژوهشگران می گویند نکته جالب این جاست که خیلی ها باور دارند جرم فقط می تواند نشان دهنده رژیم غذایی باشد، اما این مطالعه نشان داده که شاید بتوان اطلاعات بیشتری از این جرم ها به دست آورد.

با این وجود، چن و همکارانش اذعان نموده اند که تحقیقشان محدودیت هایی دارد. برای مثال، آن ها نمی دانند که این رشته ها چه زمانی در جرم دندان قربانیان به دام افتاده اند، چون سرعت تشکیل جرم در هر فرد فرق دارد. از سوی دیگر، دندان های کمی در این غار جرم داشتند و کار آنالیز و مقایسه را برای آن ها سخت تر نموده بود.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، علت رشته نخ مرموز در دهان 100 قربانی غار نیمه شب وحشت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، علت رشته نخ مرموز در دهان 100 قربانی غار نیمه شب وحشت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید