فدراسیون کاراته باید حساسیت زیادی روی انتخاب کادر فنی داشته باشد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مهدی عموزاده ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگاران اضافه کرد: رقابتهای قهرمانی دنیا و بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی از مهمترین رودیدادهای پیش روی کاراته ایران در سال آینده است و همین موضوع طلب می نماید تا یک مربی با تجربه راهنمایی تیم ملی را بر عهده بگیرد، مربی که میدانهای بزرگی چون المپیک آسیایی و قهرمانی دنیا را تجربه نموده باشد.

فدراسیون کاراته باید حساسیت زیادی روی انتخاب کادر فنی داشته باشد

وی اضافه نمود: کاراته ایران پتانسیل بالایی دارد و می تواند در مسابقات مختلف نتایج خوبی کسب کند ولی حساب مسابقات دنیای و بازیهای آسیای جداست و نمی توان این دو میدان مهم را با هیچ تورنمنت و یا لیگ دنیای مقایسه کرد. نتایج خوب کاراته در گوانجو و دوحه توقع از این رشته را در بین مردم و حتی مسئولان وزارت ورزش بالا برده است. کاراته در چند دوره گذشته بازیهای آسیایی مدالهای با ارزشی کسب نموده و همین مدالها که از نوع زرین هم بوده اند باعث ارتقاء صندلی کاروان ورزشی کشور در جدول رده بندی شده و مسئولان فدراسیون باید خیلی جدی به این موضوع توجه داشته باشند.

دارنده اولین مدال طلای دنیای کاراته با معرفی دباغیان به عنوان بهترین گزینه برای راهنمایی تیم ملی گفت: نه اینکه وی مربی بنده بوده است این پیشنهاد را می دهم بلکه کارنامه دباغیان غیر قابل انکار است و تجربه بالای او در مسابقات دنیای و آسیایی نشان می دهد او می تواند تیم ملی کاراته را در این دو رویداد بزرگ و مهم به خوبی راهنمایی نموده و نتایج در خورتوجه ای نیز کسب کند.

عموزاده ادامه داد: کتیرایی و بهنام فر هم که در دوره قبلی مسابقات قهرمانی دنیا راهنمایی تیم ملی را برعهده داشتند و اتفاقا بعد از یک دو دوره نزول کاراته ، نتایج خوبی کسب کردند، می توانند در کنار دباغیان یک کادر فنی با تجربه را تشکیل دهند و با یاری همه اهالی کاراته سالی پرفروغ را برای کاراته ایران رقم بزنند.

این ملی پوش پیشین تیم ملی به مسابقات سوپر لیگ هم اشاره نمود و گفت: جای تاسف دارد که یک ملی پوش کاراته با کوله باری از مدال 10 تا 20 میلیون تومان از لیگ درآمد دارد. در واقع تنها یکی دو تیم هستند که در لیگ هزینه می نمایند و سایر کاراته کا یا پولی دریافت نمی نمایند یا آنقدر ناچیز است که ارزش عنوان کردن ندارد.

وی اضافه نمود: فدراسیون کاراته باید برای جذب باشگاههای بزرگ و اسپانسرهای قوی بیشتر کوشش کند. اگر بتوانیم دریافتی ملی پوشان را در لیگ افزایش دهیم، کاراته کاها نیز انگیزه بیشتری پیدا می نمایند و فواید آن برای کاراته ایران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فدراسیون کاراته باید حساسیت زیادی روی انتخاب کادر فنی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون کاراته باید حساسیت زیادی روی انتخاب کادر فنی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید