فرصت ها و منابع سرمایه گذاری کشورهای مسلمان اشتراک گذاری می گردد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با اشاره به برگزاری دومین نشست سرمایه گذاری فناوری TIM گفت: در این نشست زمینه ای فراهم می گردد تا کشورهای عضو، فرصت ها و منابع سرمایه گذاری خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

فرصت ها و منابع سرمایه گذاری کشورهای مسلمان اشتراک گذاری می گردد

میلاد صدرخانلو دبیر نشست سرمایه گذاری TIM و رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در گفت وگو و با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزای فارس، با اشاره به برگزاری دومین نشست سرمایه گذاری فناوری TIM در بهمن ماه امسال، گفت: یکی از دغدغه های حوزه سرمایه گذاری بین المللی، ایجاد زیر ساخت های اقتصادی و فنی شرکت های دانش بنیان و فناور است. در این نشست سعی داریم تا با استفاده از پتانسیل های سرمایه گذاری کشورهای در حال توسعه اسلامی، علاوه بر ایجاد شبکه ای از صندوق های جسورانه این کشورها زمینه ای فراهم سازیم تا کشورهای عضو، فرصت ها و منابع سرمایه گذاری خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وی اضافه کرد: در دوره اول این نشست که پیش از این برگزار گردید، چهار پنل تخصصی تشکیل شد که در آن، مدیران صندوق های جسورانه از کشورهای مختلف به آنالیز موضوعات روز سرمایه گذاری پرداختند؛ از جمله دستاوردهای برگزاری اولین نشست سرمایه گذاری، انعقاد تفاهم نامه میان شرکت شناسا و دو صندوق جسورانه از کشورهای ترکیه و مالزی و همچنین سرمایه گذاری به مبلغ 22 میلیون دلار توسط یکی از صندوق های جسورانه داخل کشور بود و امیدوار هستیم این دستاوردها در نشست پیش رو با ضریب بیشتر تکرار گردد.

آنالیز فرصت های سرمایه گذاری ، ایجاد شبکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تامین سرمایه مورد احتیاج شرکت های دانس بنیان و فناور

به گفته صدر خانلو از جمله اهداف برگزاری این نشست می توان به مواردی همچون آنالیز فرصت های سرمایه گذاری بین المللی، ایجاد شبکه سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تامین سرمایه مورد احتیاج شرکت های دانش بنیان و فناور اشاره نمود.

دبیر نشست سرمایه گذاری TIM در خصوص برنامه های این نشست اعلام کرد: در این دوره علاوه بر برگزاری پنل های تخصصی، بخش های متنوعی همچون ارائه فرصت های سرمایه گذاری، داستان استارتاپی، معرفی استارتاپ های منتخب داخلی و خارجی و کارگاه آموزشی برگزار می گردد.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در شرح پنل های تخصصی این رویداد اضافه کرد: سه پنل تخصصی با موضوعات سرمایه گذاری مشارکتی، پوشش ریسک سرمایه گذاری و تفریق سهام در این نشست برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: شبکه انتقال و تبادل فناوری هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D-8 TTEN) یک شبکه اطلاعاتی و مبادلاتی میان کشورهای اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر، مالزی و نیجریه است که به وسیله ظرفیت سازی و اطلاع رسانی دستاوردها وظیفه همگرایی و هم افزایی بین کشورهای عضو را در زمینه فناوری بر عهده دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فرصت ها و منابع سرمایه گذاری کشورهای مسلمان اشتراک گذاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت ها و منابع سرمایه گذاری کشورهای مسلمان اشتراک گذاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید