لبنان در بحران و حریری در ترکیه، آرامش به خیابان های طرابلس بازگشت

به گزارش وبلاگ ایتالیا، درحالی که بحران های لبنان در سایه بن بست سیاسی این کشور هر روز پیچیده ترمی گردد سفرهای خارجی سعد حریری همچنان ادامه دارد.

لبنان در بحران و حریری در ترکیه، آرامش به خیابان های طرابلس بازگشت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایتالیا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، بعد از یک شب ناآرام در طرابلس که با اعتراضات و تجمعات مردمی و آشوب ها و زخمی شدن تعدادی از عناصر نیروهای امنیتی و ارتش و هم معترضان همراه بود صبح امروز آرامش به خیابانهای طرابلس بازگشت.

ارتش لبنان از دیروز تا به امروز همراه با نیروهای کمکی نظامی در خیابان های طرابلس و مقابل نهادهای دولتی و هم منازل سیاستمداران مستقر شده و صبح امروز پیروز شد کنترل شهر را به دست بگیرد.

از روز گذشته بعضی از شهر های لبنان در پی اعتراض به اوضاع بد معیشتی و مالی که هفته گذشته پس از افزایش شدید نرخ دلار بدتر هم شد، دچار هرج و مرج شدند و شهر های بیروت و طرابلس و صیدا و تعداد دیگری از شهرها، صحنه درگیری بودند.

بزرگترین اعتراضات در طرابلس در شمال لبنان بود و پیش از آنکه ارتش لبنان کنترل اوضاع را در این شهر به دست بگیرد درگیری های شدیدی رخ داد و تعدادی هم در درگیری ها زخمی شدند. نیرو های امنیتی به سوی کسانی که در کوشش بودند به مقر های دولتی و خانه های مقامات ارشد سیاسی از جمله وزیران و نمایندگان مجلس وارد شوند تیراندازی و نارنجک های گازی شلیک کردند.

معترضان مراکز محافظت از ساختمان دولتی طرابلس (سرای) را به آتش کشیدند و دروازه شعبه بانک لبنان را در شهر طرابلس شکستند. افراد مسلح نقاب به چهره در تعدادی از منطقه ها حضور داشتند.

از سوی دیگر سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان که در شرایط بحرانی این کشور به ترکیه سفر نموده روز گذشته با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور در کاخ وحیدالدین استانبول ملاقات کرد.

دو طرف در این ملاقات که به دور از پوشش رسانه ای برگزار گردید اوضاع منطقه و بحران های لبنان را مورد آنالیز قرار دادند.

سعد حریری درحالی که از اکتبر سال گذشته میلادی مامور به تشکیل دولت در لبنان شده، بعد از گذشت حدود 3 ماه از این ماموریت و در شرایطی که گام مهمی برای آن برنداشته بود تور سفرهای خارجی خود را به کشورهای مختلف از جمله فرانسه و امارات و ترکیه شروع کرد و بعد از گذشت 8 ماه این سفرها همچنان ادامه دارد.

درحالی که منابع وابسته به سعد حریری گزارش می دهند او برای حل بحران سیاسی لبنان به این سفرها متوسل شده اما در اغلب موارد شواهد نشان داده است که نخست وزیر مکلف لبنان با انگیزه های شخصی راهی کشورهای خارجی می گردد.

سفر های سعد حریری مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم لبنان در هفته های اخیر از ترکیه و مصر تا امارات و فرانسه تنها برای جلب حمایت خارجی است در حالیکه تحلیلگران در لبنان معتقدند احتیاج امروز لبنان برای شکل گیری دولت نو تقویت مصاحبه های داخلی و برطرف اختلافات است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لبنان در بحران و حریری در ترکیه، آرامش به خیابان های طرابلس بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان در بحران و حریری در ترکیه، آرامش به خیابان های طرابلس بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید