مخالفت دادگاه تونس با درخواست آزادی القروی از زندان

به گزارش وبلاگ ایتالیا، داادگاه استیناف تونس درخواست آزادی نبیل القروی نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

مخالفت دادگاه تونس با درخواست آزادی القروی از زندان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایتالیا، تشکلی به نام من بیدارم از نبیل القروی یکی از سرمایه داران بزرگ تونس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور شکایت کرد و دادگاه حکم بازداشت او را به اتهام فساد مالی، فرار مالیاتی و پولشویی صادر کرد. القروی پیش از برگزاری رقابت های انتخاباتی به زندان افتاد. با وجود این، به دور دوم انتخابات راه یافت. هیئت عالی انتخابات تونس همراه با رهبران بعضی احزاب و سیاستمداران این کشور خواهان آزادی القروی شدند تا نامزدهای راهیافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از حقوق برابر بهره مند شوند و انتخابات براساس معیارهای دموکراتیک برگزار گردد.

دادگاه استیناف تونس برای رسیدگی به اتهامات نبیل القروی و درخواست آزادی او از زندان تشکیل جلسه داد و قاضی دادگاه درخواست آزادی القروی را برای شرکت در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نپذیرفت.

عماد بن حلیمه وکیل مدافع القروی با بیان این مطلب به خبرنگار روزنامه الصباح نیوز چاپ تونس گفت: تیم وکلای مدافع نبیل القروی طی روزهای آینده با او در زندان ملاقات خواهند کرد تا اقدامات بعدی را در راستای بهره مندی القروی از حقوق قانونی خود مورد آنالیز قرار دهند.

هیئت عالی انتخابات تونس با تاکید بر برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در 13 اکتبر (21 مهر) خاطرنشان کرد: چنانچه نبیل القروی در این انتخابات به پیروزی برسد، هیئت عالی انتخابات پیروزی او را رسما اعلام می نماید و پرونده اش به مجلس قانونگذاری و قوه قضائیه می فرستد تا آنها در این خصوص تصمیم گیری نمایند.

این اولین بار است که تونس در ارتباط با وضعیت یک نامزد انتخاباتی با خلاء قانونی روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مخالفت دادگاه تونس با درخواست آزادی القروی از زندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت دادگاه تونس با درخواست آزادی القروی از زندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید