مخالفت شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با درخواست اشرف غنی

به گزارش وبلاگ ایتالیا، شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند که حاضر به گفت وگو با اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیستند.

مخالفت شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با درخواست اشرف غنی

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ایتالیا، پس از خاتمه دوره کاری حکومت وحدت ملی شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با ادامه کار اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور این کشور مخالفت کردند.

این شورا در روزهای گذشته ادامه کار اشرف غنی را غیرقانونی دانسته و درباره برگزاری اعتراضات گسترده مردمی و حتی تحریم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بارها هشدار داده است.

اشرف غنی در واکنش به این موضوع اخیرا خاطرنشان کرد که شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید درباره خواسته های خود با او گفت وگو کند.

اما شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان توضیح داد که به هیچ عنوان حاضر نیست که در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با اشرف غنی به گفت وگو بنشیند.

این شورا خاطرنشان نموده است که هرگونه نشست با اشرف غنی باید خارج از ارگ ریاست جمهوری این کشور صورت گیرد اما تا کنون هیچ طرفی حاضر به زمینه سازی برای شروع گفت وگوها بین دو طرف نشده است.

شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اشرف غنی را به سوءاستفاده از امکانات دولتی و ادامه کار غیرقانونی متهم می نمایند.

طبق ماده 61 قانون اساسی افغانستان دوره کاری اشرف غنی در خردادماه سالجاری خاتمه یافته است اما وی با توسل به دادگاه عالی و ارائه تفسیری متفاوت از این ماده حکومت وحدت ملی را تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور تمدید نموده است.

لازم به ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز طبق قانون باید قبل از خردادماه برگزاری می شد اما کمیسیون انتخابات این کشور تاریخ برگزاری انتخابات را به مهرماه به تعویق انداخته است.

شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ادامه کار حکومت وحدت ملی را تا مهرماه غیرقانونی دانسته و تنها راه برگزاری انتخاباتی شفاف در این کشور را تشکیل حکومت موقت می دانند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مخالفت شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با درخواست اشرف غنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با درخواست اشرف غنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید