مقایسه بی وای دی S6 با جک S5 و چری تیگو 5

به گزارش وبلاگ ایتالیا، خودروهای چینیِ زیادی به بازار ایران راه پیدا نموده اند که تعداد بالایی از آن ها با استقبال خوبی روبه رو نشدند و طعم تلخ شکست را تجربه کردند. خودروهای شاسی بلند چینی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. گاه عوامل مختلفی مانند کیفیت و توانایی فنی پایین و سیاست های اشتباه عرضه خودرو به بازار باعث شده که به موفقیت خاصی دست نیابند.

مقایسه بی وای دی S6 با جک S5 و چری تیگو 5

با این حال، در این بین خودروهایی هستند که بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفته اند و توانسته اند فروش نسبتاً بالایی را تجربه نمایند که از میان آن ها می توان جک S5 و چری تیگو 5 را نام برد که بیش از آن چیزی که انتظار می رفت مورد توجه قرار گرفته و باعث شده اند که راه ورود سایر کراس اوورهای چینی به بازار ایران همانند گذشته هموار نباشد. یکی از همین کراس اوورها بی وای دی S6 است که علی رغم ویژگی های مثبتی که دارد تا به امروز نتوانسته در مقابل این دو خودرو قد علم کند و موفقیت های چشم گیرش در بازار چین را در ایران نیز تکرار کند.

در ادامه این مطلب قصد داریم این سه خودرو را در کنار یکدیگر قرار دهیم و با چشمانی تیزبین و ریزبین به مقایسه بی وای دی S6 با جک S5 و چری تیگو 5 بپردازیم.

مقایسه بی وای دی S6 با جک S5

ابتدا به سراغ مقایسه بی وای دی S6 با جک S5 می رویم. جک S5 عملاً اولین کراس اوور چینی است که توانسته با اقبال عمومی مردم فروش نسبتاً بالایی را تجربه کند. دلایل زیادی مانند طراحی نسبتاً زیبا و پیشرانه قدرتمند، باعث محبوبیت این خودرو شده اند. البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که عدم حضور خودروهای پرقدرت و باکیفیت روز جهان و یا قیمت بسیار بالای آن ها موجب شده جک S5 به گزینه ایده آل بسیاری از افراد تبدیل گردد.

این خودرو از طراحی خوبی بهره می برد و بهتر است بگوییم طراحی آن عامه پسند است. نمای کلی این خودرو نشان دهنده یک شاسی بلند جمع وجور است که برای استفاده شهری طراحی شده است. اما شاید یکی از نقاط قوت جک S5 را بتوان کابین آن دانست که در مقایسه با بیشتر خودروهای چینی یک پله بالاتر است. فرمان سه شاخه چرم دوزی شده آن خوش دست است و کیفیت متریال به کاررفته در کابین نیز راضی نماینده است.

آن چه در خصوص کابین این خودرو جلب توجه می نماید، شباهت های ظاهری آن به هیوندای IX35 است که مسلماً باعث جذابیت بیش تر آن شده است. یکی دیگر از نکات مثبت جک S5 بهره مندی از آپشن های متعدد است، چیزی که در بی وای دی S6 نیز شاهد آن هستیم.

با مقایسه بی وای دی S6 با جک S5 در می یابیم که جک اس 5 به یک پیشرانه 2000 سی سی توربو مجهز است که توان فراوری 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور را دارد و عملکرد بسیار خوبی را نیز از خود ارائه می دهد. جعبه دنده استفاده شده در این مدل همانند BYD S6 یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه است که نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می نماید. در بحث مصرف سوخت نیز جک S5 خودروی کم مصرف تری نسبت بی وای دی S6 است.

در مجموع، می توان گفت که بی وای دی اس 6 علی رغم تمام توانایی هایش، به دلایلی مانند تبلیغات ضعیف، خدمات پس از فروش نه چندان خوب و بازار خریدوفروش ضعیف تر نسبت به جک S5 ارزش خرید کم تری دارد.

مقایسه بی وای دی S6 با چری تیگو 5

حال نوبت مقایسه بی وای دی S6 با چری تیگو 5، دیگر کراس اوور این جمع است. این خودرو به دلیل طراحی خوب و ظاهر زیبا و برخورداری از خدمات پس از فروش مناسب، رقیب سرسختی برای دو خودروی دیگر محسوب می گردد.

تیگو 5 از طراحی بیرونی خوبی بهره می برد و از این بابت چیزی از رقیبان خود کم ندارد. و اما نقطه قوت چری تیگو 5 طراحی داخلی آن است که به عنوان یک خودروی چینی بسیار عالی است. جنس متریال به کاررفته نیز اگرچه عالی نیست ولی کاملاً رضایت بخش است. چری تیگو از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی نیز شرایط خوبی دارد، اگرچه در مقایسه با دو رقیب خود در پله پایین تری قرار می گیرد.

با یک مقایسه بی وای دی S6 با چری تیگو 5 می توان گفت که چری تیگو 5 به یک پیشرانه 4 سیلندر 2000 سی سی تنفس طبیعی مجهز است که می تواند 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. نیروی فراوریشده موتور توسط یک جعبه دنده CVT اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال پیدا می نماید. قدرت این پیشرانه در مقایسه با دو خودروی دیگر کم تر است، ولی عملکرد رضایت بخشی را ارائه می دهد.

به طورکلی می توان گفت BYD S6 خودروی بهتری نسبت به چری تیگو است، ولی چری تیگو از بازار خریدوفروش دست دوم و خدمات پس از فروش بهتری برخوردار است.

درباره بی وای دی S6 بخوانید:

  • معرفی BYD S6 و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با بی وای دی S6 (BYD S6)
منبع: دیوار

به "مقایسه بی وای دی S6 با جک S5 و چری تیگو 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بی وای دی S6 با جک S5 و چری تیگو 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید