هوش مصنوعی تعطیلات آخر هفته را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، دیجیاتو نوشت: محتمل است هوش مصنوعی با یاری به افزایش بهره وری کارمندان، بتواند مسیر را برای افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش روزهای کاری، هموار کند.

هوش مصنوعی تعطیلات آخر هفته را افزایش می دهد

توسعه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در طی ماه های اخیر مانند ChatGPT، موجب بروز نگرانی هایی پیرامون عواقب مالی و تهدید مشاغل گوناگون شده است. با این حال بعضی کارشناسان اعتقاد دارند که چنین ابزارهایی نه تنها آسیب رسان نیستند؛ بلکه می توانند با کاهش دادن روزهای کاری، تعطیلات آخر هفته را طولانی تر کنند.

ارتباط تعطیلات آخر هفته با هوش مصنوعی چیست؟

کریستوفر پیساریدیس، اقتصاددان شناخته شده و برنده جایزه نوبل در سال 2010 است که اخیراً حین کنفرانسی در اسکاتلند، نظرات متفاوتی را پیرامون هوش مصنوعی بیان نموده است. او ادعا دارد که برخلاف نگرانی ها در رابطه با اخراج کارمندان به علت بکارگیری هوش مصنوعی، ابزارهای این چنینی می توانند به افزایش نرخ بهره وری یاری کنند. همین مسئله موجب می گردد تا احتیاج کمتری به کار کردن در طی هفته وجود داشته باشد و اوقات فراغت کارمندان، افزایش پیدا کند.

این مدرس مدرسه اقتصاد لندن که در زمینه اثرات اتوماسیون در محیط های کاری صاحب نظر است، عقیده دارد که هوش مصنوعی، راه حلی برای نجات بشر از دست امور خسته کننده خواهد بود و می تواند گذر به چهار روز کاری و افزایش تعطیلات آخر هفته را بسیار آسان تر کند. البته چنین ادعایی با ابهامات مختلفی روبرو است؛ برای مثال آیا کاهش روزهای کاری در هفته به کاهش سطح عایدی نیز ختم می گردد؟ یا کاهش حجم کار تاثیری روی تقاضای نیروی کار از سوی شرکت ها خواهد داشت؟ پرسش هایی که پاسخ آنها چندان واضح نیست و احتمالاً تنها با گذشت زمان تعیین می گردد.

پیساریدیس به گزارش اخیر شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس نیز اشاره نموده است که طبق آن، پیش بینی می گردد حدود 300 میلیون شغل به وسیله هوش مصنوعی تحت تاثیر قرار بگیرد یا کاملاً از بین برود. طبق این گزارش، اگرچه تعداد زیادی از مشاغل زیر سایه هوش مصنوعی قرار می گیرند؛ اما حضور ابزارهای مبتنی بر AI در اغلب موارد می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد و به افراد در انجام امور به شکل بهینه تر، یاری نماید. بعلاوه هوش مصنوعی می تواند به ظهور فرصت های شغلی نو در حوزه فناوری منتهی گردد و با بهینه سازی ها، بهره وری مالی را هم افزایش دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "هوش مصنوعی تعطیلات آخر هفته را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی تعطیلات آخر هفته را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید