وقتی همه چیز مثل زندگی است

به گزارش وبلاگ ایتالیا ، داستان نقاشی های مچاله را پیتر اچ.رینولدز نویسنده و تصویرگر کانادایی برای بچه ها نوشته و تصویر نموده است؛ آنچه رینولدز برای بچه ها می نویسد و تصویر می نماید، تجریه زیسته خود اوست.

وقتی همه چیز مثل زندگی است

این داستان، ماجرای پسری به نام رامون است که نقاشی را خیلی دوست دارد و همه وقت و همه جا نقاشی می کشد. یک روز که رامون در حال کشیدن یک گلدان است، برادرش خم می گردد، به نقاشی اش نگاه می نماید و با پوزخندی می پرسد: مثلا چی کشیدی؟

همین جمله مثلا چی کشیدی؟، رامون را دلسرد می نماید. تا آنجا که از نقاشی کشیدن، دست برمی دارد؛ اما...

اگر دوست دارید بدانید رامون چه می نماید؛ آیا باز هم به سراغ نقاشی می رود یا نه می توانید دستان نقشی های مچاله را بخوانید. این کتب ما را با یک جور دیگر تماشا و یک جور دیگر زندگی کردن آشنا می نماید.

پیتر اچ. رینولدز، نویسنده و تصویرگر داستان که درشمار پرفروش ترین تصویرگران نیویورک تایمز هم هست، نقاشی های مچاله، آسمان، همواره آبی نیست و کجا با این عجله را سه گانه خلاقیت می داند و می گوید: اگر هنر او بتواند بچه هایی را که از مسیر اصلی خود دور شده اند به زندگی بازگرداند، زندگانی اش معنا پیدا نموده است.

داستان نقاشی های مچاله را محبوبه نجف خانی ترجمه و کتاب های پرنده آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی آن در 32 صفحه و به بهای 33هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "وقتی همه چیز مثل زندگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی همه چیز مثل زندگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید