کارگران علیه دایی: خداحافظ آقای مربی!

به گزارش وبلاگ ایتالیا، کارگران کارخانه سایپا با مراجعه به مدیریت کارخانه خواهان برخورد با علی دایی شدند. این ادعایی ست که باشگاه سایپا مطرح می نماید.

کارگران علیه دایی: خداحافظ آقای مربی!

در روز پرخبر باشگاه سایپا، طی حکمی از سوی مصطفی مدبر، مدیر عامل شرکت فرهنگی ورزشی سایپا، انتها همکاری با محمدعلی ترکاشوند اعلام شد و مرتضی فراهانی با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت ورزش منصوب شد. مرتضی فراهانی هم اکنون در سمت قائم مقام باشگاه سایپا نیز به ایفای مسئولیت می پردازد. ظاهرا علت این جدایی زودهنگام عدم تمایل ترکاشوند به کار بدون اختیار تام بوده است.

دومین حکم برکناری به علی دایی، سرمربی دو فصل اخیر نارنجی پوشان رسید. علی دایی، سرمربی سابق پرسپولیس، تیم ملی ایران، نفت تهران و صبای قم که در فصل گذشته پیروز شده بود همراه سایپا جواز صعود به لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، ظهر امروز از سوی مدیران این تیم در فاصله دو هفته مانده به انتها فصل از کار برکنار شد.

باشگاه سایپا در بیانه خود در خبر مربوط به برکناری علی دایی و جانشینی موقت ابراهیم صادقی روی نیمکت این تیم آورده است:

مقوله حرفه ای گری در ورزش بر احترام متقابل باشگاه ها، مربیان، بازیکنان و تمامی دست اندرکاران این حوزه نسبت به یکدیگر بنا شده است و خروج از این چارچوب، تنش زا بوده و می تواند باشگاه ها را با چالش هایی بس جدی روبرو نماید.

در این راستا، باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا با سه دهه قدمت و نقش آفرینی در سطح اول فوتبال کشور همیشه با رعایت مباحث اخلاق حرفه ای در ورزش، فرهنگ سازی لازم را در این زمینه انجام داده و سعی نموده به دور از هرگونه حاشیه پردازی، نگاهی اصولی و اخلاقی به این مقوله داشته باشد.

ولی متاسفانه در نشست خبری پس از دیدار تیم های سایپا و ذوب آهن اصفهان، در روز سه شنبه 10 اردیبهشت 98، رفتار غیر حرفه ای، مصاحبه خارج از عرف و اظهار نظر غیر تخصصی جناب آقای علی دایی، منشور اخلاقی و مفاد قرارداد فی مابین با باشگاه سایپا را زیر پا گذاشت و علی رغم تذکرات قبلی، بی احترامی ایشان به مجموعه گروه خودروسازی سایپا، موجب ناراحتی و تکدر خاطر مجدد قشر عظیمی از کارگران شریف و زحمتکش این مجموعه صنعتی بزرگ گشت و همزمان با روزهایی که متعلق به این عزیزان بوده و به نام کار و کارگر نامگذاری شده است، کام آنها را تلخ کرد، بطوریکه مراجعات مکرر و متعدد ایشان به مجموعه مدیریتی گروه سایپا و خواسته این بزرگواران (به عنوان صاحبان اصلی این گروه صنعتی) در مورد لزوم برخورد با سرمربی تیم فوتبال، موجب گشت تصمیم هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا مبنی بر ادامه همکاری با آقای دایی تا انتها فصل به منظور حفظ آرامش تیم، تحت تاثیر قرار بگیرد و در راستای توجه به مطالبات بر حق کارگران شریف و کارکنان فهیم گروه خودروسازی سایپا، قرارداد آقای علی دایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال سایپا فسخ و ایشان از باشگاه اخراج گشت.

لازم به ذکر است، مسئولیت فنی تیم فوتبال سایپا تا آخر فصل جاری به جناب آقای ابراهیم صادقی سپرده شده است.

باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا

12 اردیبهشت 1398

چرا سایپا به گزینه اخراج رسید؟

در جلسه ای که روز گذشته در کارخانه سایپا بین مدیران ارشد و مدیران باشگاه سایپا برگزار گردید، در پی مصاحبه سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در اعتراض به شرایط اقتصادی باشگاه، سایپا تصمیم گرفت دایی را کنار بگذارد؛ مربی ای که دومین فصل حضورش در جمع نارنجی پوشان را پشت سر می گذاشت.

او در فصل گذشته با اتکا به ستاره هایی نظیر ترابی و قلی زاده پیروز به کسب سهمیه آسیایی شد ولی با جدایی این دوستاره سایپا کمی پایین تر از انتظارات نشان داد. با این حال شرایط این تیم چندان هم بد نبود و آنها در آخرین بازی با علی دایی مقابل ذوب آهن به پیروزی2 بر صفر دست یافتند تا صندلی مناسبی در جدول داشته باشند؛ ضمن اینکه در حال حاضر سایپا جمعی از بهترین جوانان ایران را در مجموعه خود جا داده است.

اما در شرایطی که تنها سه هفته به انتها لیگ باقی مانده، این تصمیم شوکه کننده بود؛ به خصوص اینکه دایی قبلا صحبت های تندتر از این هم انجام داده بود و حتی گفته شده بود، ناراحتی شدید کارکنان سایپا را با حرف هایش ایجاد نموده است. این همان چیزی است که باشگاه سایپا در شرح اخراج علی دایی در بیانیه خود آن را مطرح نموده و مراجعه مکرر کارگران را عامل اصلی اخراج دایی قلمداد نموده اند.

آنها در جلساتی که در یکی دو روز گذشته برگزار کردند، به این جمع بندی رسیدند و خبر را به وسیله روابط عمومی باشگاه منتشر کردند. دایی که در روزهای گذشته مذاکرات جدی با تراکتورسازی داشته، البته از این موضوع چندان هم ناراحت نخواهد بود؛ چرا که قصد او در نهایت جدایی از جمع نارنجی پوشان بود و به قول خودش منتظر بود تا فصل تمام گردد و از سایپا فرار کند.

اینکه علی دایی در فصل آینده به تراکتورسازی برود یا مقصد دیگری را برای سرمربیگری انتخاب کند، از همین حالا تبدیل به یکی از داغ ترین سوال های لیگ برتر شده است.

منبع: ایران ورزشی

به "کارگران علیه دایی: خداحافظ آقای مربی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران علیه دایی: خداحافظ آقای مربی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید