کانال ورودی بندرگاه هرمز تعمیق و ایمن سازی شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، اله مراد عفیفی پور گفت: در راستای انجام رسالتها و تکالیف قانونی سازمان بنادر و دریانوردی، طرح ایمن سازی جهت دسترسی دریایی به بندرگاه جزیره تاریخی و گردشگری هرمز با تعریض کانال ورودی به 80 متر، عمیق سازی کانال تا 3.5 متر و نیز استقرار 6 فروند علائم یاری ناوبری شامل دو دستگاه بیکن و چهار فروند بویه جانبی به سرانجام رسید.

کانال ورودی بندرگاه هرمز تعمیق و ایمن سازی شد

وی طول کانال ورودی این بندرگاه را 900متر عنوان نمود و گفت: با اجرای این پروژه که با صرف اعتباری بالغ بر 85 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر به انجام رسیده، شرایط ایمن دریانوردی برای تردد انواع شناورها با آبخور سه متر، در تمامی شرایط جزر و مدی فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توضیح داد: از این پس، علاوه بر تردد ایمن تر شناورهای مسافری، زمینه دریانوردی ایمن ناوگان تجاری همچون بارج، یدک کش و لندینگ کرافت نیز فراهم می گردد.

به گفته وی، عمق کانال تا پیش از این در زمان جزر یک متر بوده و تردد شناورها فقط در زمان مناسب مد آب دریا انجام می شد.

عفیفی پور گفت: این پروژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با سفر رییس جمهور به استان هرمزگان (پایتخت دریایی ایران) مورد بهره برداری نهاده شد و به زودی شاهد افزایش حجم ترددهای دریایی به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس با اهداف گردشگری، تجاری و صیادی خواهیم بود.

وی گفت: در آینده نزدیک با لایروبی و تعمیق بیشتر کانال تا عمق پنج متر، احداث چراغ راهنمای ورودی و همچنین احداث دیواره حافظتی ساحلی بندرگاه، گامی مهمی در راستای برطرف محرومیت از جزیره هرمز به عنوان سند ماندگار مقابله با استعمار برداشته می گردد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در انتها اعتبار مورد احتیاج جهت ایمن سازی کامل و صددرصدی بندرگاه هرمز مطابق با استاندارهای بین المللی را 20 میلیارد ریال پیش بینی پیش بینی کرده و ابراز امیدواری کرد، با اقدامات و پیگیری های اجرا شده، در آینده نزدیک شاهد تحقق این مهم باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کانال ورودی بندرگاه هرمز تعمیق و ایمن سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانال ورودی بندرگاه هرمز تعمیق و ایمن سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید