کلیسای کاتولیک کنگو می داند برنده انتخابات کیست

به گزارش وبلاگ ایتالیا، کلیسای کاتولیک جمهوری دموکراتیک کنگو گفته است که می داند چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری است و به کمیسیون انتخابات این کشور تاکید نموده تا حقیقت را منتشر کند.

کلیسای کاتولیک کنگو می داند برنده انتخابات کیست

به گزارش وبلاگ ایتالیا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، درخواست از سوی کلیسای کاتولیک کنگو چند ساعت پس از آن اعلام شد که کمیسیون انتخابات این کشور گفت به دلیل مسائل لجستیکی ممکن است انتشار نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق بیندازد.

پدر دوناتین نشوله گفته است: داده هایی که ما در اختیار داریم نشان می دهد که یکی از کاندیداها، پیروز انتخابات ریاست جمهوری است. از کمیسیون انتخابات کنگو می خواهیم تا نتایج انتخابات را با حفظ عدالت و حقیقت منتشر کند.

این نخستین انتقال صلح آمیز قدرت از زمان استقلال این کشور در 1960 محسوب می گردد.

دولت آمریکا خواسته تا نتایج دقیق انتخابات اعلام گردد و به اعمال تحریم علیه هرکسی که دموکراسی در کنگو را تضعیف کند، تهدید نموده است.

واشنگتن همچنین خواهان برداشته شدن محدودیت ها برای دسترسی به اینترنت و رسانه ها در کنگو شده و به کمیسیون ملی انتخابات این کشور تاکید نموده تا شمارش آرا را به روشی شفاف انجام دهد.

در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز (جمعه) نشستی غیرعلنی به درخواست فرانسه درباره انتخابات در این کشور آفریقایی برگزار کند. این شورا روز سه شنبه نشستی علنی در این باره برگزار خواهد نمود.

برگزاری انتخابات در کنگو برای معین جانشین جوزف کابیلا، رئیس جمهوری این کشور چندین بار به تاخیر افتاده بود و در این مدت هم با درگیری ها و خشونت هایی همراه بوده است.

امانوئل رمضانی شاداری، وزیر کشور سابق و امانوئل تشیسکدی، رهبر حزب اپوزیسیون کنگو هر دو خود را پیروز این انتخابات می دانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کلیسای کاتولیک کنگو می داند برنده انتخابات کیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای کاتولیک کنگو می داند برنده انتخابات کیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید