3 راه چاره ساده برای کنترل صدا بدون دکمه در اندروید

به گزارش وبلاگ ایتالیا، آیا دکمه های گوشی اندروید شما برای تنظیم صدا از کار افتاده است؟ در این مقاله 3 روش به منظور کنترل صدا بدون دکمه در اندروید را معرفی می کنیم.

3 راه چاره ساده برای کنترل صدا بدون دکمه در اندروید

چند روش ساده و سریع برای کنترل صدا بدون دکمه در اندروید وجود دارد. با وجود این که توصیه می کنیم در صورت از کار افتادن دکمه های صدا حتما گوشی را برای تعمیر ببرید، چند روش وجود دارد که شما به طور موقت می توانید صدای گوشی را تنظیم کنید.

1. استفاده از برنامه تنظیمات

جدا از دکمه ها، آسان ترین روش برای کنترل صدا بدون دکمه در اندروید استفاده از بخش تنظیمات سیستم عامل محسوب می گردد. برای دسترسی به بخش مورد نظر، به مسیر Settings > Sound & Vibration رفته و اسلایدر مربوط به حجم صدا در قسمت های مختلف رینگتون، اعلانیه ها و علامت هشدار را تنظیم کنید. در گوشی های سامسونگ شما باید به مسیر Settings > Sounds and vibration > Volume بروید.

2. استفاده از دستیار صوتی

تمام گوشی های اندروید مدرن به صورت پیش فرض با دستیار صوتی گوگل عرضه می شوند. از همین بابت، شما می توانید کارهای مختلفی را به یاری دستیار صوتی انجام دهید. یکی از این فعالیت ها، کنترل صدا بدون دکمه در اندروید به شمار می رود. شما صرفا با ادا کردن عبارت Hey Google می توانید ابتدا دستیار صوتی را از حالت استندبای به شرایط فعال در آورده و سپس دستور خود را به یاری دستیار صوتی اجرا کنید.

قبل از این که چنین کاری را انجام دهید، مطمئن شوید که قابلیت دستیار صوتی فعال است تا نسبت به صحبت های شما واکنش نشان دهد. روی گوشی های سامسونگ باید دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) را فعال کنید. در ادامه، مراحلی که باید دستیار صوتی را روی گوشی اندروید فعال کنید شرح می دهیم.

نحوه فعال سازی دستیار صوتی گوگل در اندروید

اگر دستیار صوتی گوگل به طور پیش فرض روی دستگاه اندروید شما خاموش باشد، این قدرت را خواهید داشت تا آن را به طور دستی فعال کنید. در ابتدا برای آنالیز فعال بودن دستیار صوتی روی گوشی اندروید، روی دکمه Home انگشت خود را برای چند ثانیه نگه دارید. اگر دستیار صوتی فعال باشد، انیمیشنی را خواهید دید مبنی بر این که دستیار صوتی در حال گوش کردن به فرامین شماست. با این حال، اگر دستیار صوتی خاموش باشد، پیغامی در پایین صفحه ظاهر می گردد تا شما این قابلیت را فعال کنید. با این اوصاف، اگر هیچ پیغامی هم ظاهر نشد، با انجام چند مرحله زیر، دستیار صوتی گوگل را در عرض چند دقیقه می توانید فعال کنید:

1. نرم افزار گوگل را اجرا کنید.

2. روی تصویر پروفایل خود ضربه زده و سپس Settings را انتخاب کنید.

3. به مسیر Google Assistant > General بروید.

4. دکمه مربوط به Google Assistant را روشن کنید.

به محض این که شما دکمه مربوط به دستیار صوتی را روشن کنید، این قابلیت فعال شده و آماده خدمت رسانی خواهد بود. شما تنها باید انگشت خود را برای چند ثانیه روی دکمه Home نگه داشته و سپس دستور خود را به صورت انگلیسی بیان کنید. اگر روی گوشی خود حالت Gesture را فعال نموده باشید و خبری از دکمه های Home و Back وجود نداشته باشد، انگشتتان را به صورت مورب از دو طرف گوشه های پایین صفحه نمایش به سمت مرکز بکشید.

چگونه دستیار صوتی گوگل صدای من را تشخیص می دهد؟

جدا از دو روش نگه داشتن انگشت روی دکمه Home و بهره برداری از Gestures، شما می توانید با گفتن عبارت Hey Google با استفاده از صدای خود و قابلیت Voice Match موجب شوید تا دستیار صوتی از حالت استندبای خارج شده و به صدای شما واکنش نشان دهد. با این حال، برای فعال سازی این روش که ساده تر از دو روش قبلی به نظر می رسد، شما باید در وهله اول صدای خود را به برنامه گوگل معرفی کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

1. انگشتتان را چند ثانیه روی دکمه Home نگه داشته تا دستیار صوتی گوگل باز گردد.

2. عبارت Open Assistant settings را ادا کنید.

3. روی Hey Google & Voice Match ضربه بزنید.

4. دکمه مربوط به Hey Google را فعال کنید.

5. مراحل روی صفحه را که بسیار ساده نوشته شده دنبال نموده و در نهایت روی Finish ضربه بزنید.

اگر دستیار صوتی گوگل همچنان در شناسایی صدای شما ناموفق عمل می نماید، شما می توانید به مسیر Hey Google & Voice Match > Voice model > Retrain voice model بروید و گزینه Retrain را فعال کنید. از طرفی دیگر، حتما مطمئن شوید که برای ستاپ این فرایند، از هدفون استفاده نمی کنید. پیشنهاد می کنیم از همان میکروفون گوشی اندروید به منظور شناساندن صدا استفاده نموده و کلماتی که نرم افزار به شما نشان می دهد را به صورت واضح و شفاف بیان کنید.

نحوه فعال سازی دستیار صوتی بیکسبی در گوشی اندروید سامسونگ

گوشی های سامسونگ قدیمی مثل S8، S9 و S10 یک دکمه اختصاصی برای بیکسبی دارند اما گوشی های مدرن و نو سامسونگ نظیر Galaxy S20، S23، سری Note 10 و بعلاوه سری Z از یک دکمه جانبی بهره می برند که شما می توانید دکمه مذکور را برای انجام کارهای مختلف مثل اجرای بیسکبی بهره ببرید. برای فعال سازی دستیار صوتی بیکسبی روی سامسونگ باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. دکمه بیکسبی یا دکمه طرفی گوشی خود را فشرده و نگه دارید.

2. اگر پیغامی برای ورود به حساب ظاهر شد، حتما وارد حساب کاربری سامسونگ خود شوید.

3. استایل صوتی پیش فرض خود را از چهار گزینه انتخاب کنید.

4. روی دکمه Start ضربه زده و سپس روی Ok در پیغام Allow usage tracking ضربه بزنید.

5. شما حالا باید بتوانید بیکسبی را به وسیله نگه داشتن انگشت روی دکمه بیکسبی گوشی یا دکمه جانبی و سپس ادای Hi Bixby فعال کنید.

اگر شما قصد داشته باشید این دستیار صوتی منحصر به فرد سامسونگ را غیر فعال کنید، ابتدا روی آیکون منوی سه نقطه ای ضربه زده و به مسیر Settings > Leave Bixby بروید. اطلاعات شخصی شما به انضمام عملنمودهای بیکسبی روی تمام دستگاه ها با حساب کاربری سامسونگ شما پاک خواهد شد.

3. استفاده از دستگاه صوتی پوشیدنی

اگر گوشی شما به هندزفری های بلوتوثی متصل شده باشد، این توانایی را خواهید داشت تا به وسیله این گجت ها نیز حجم صدای گوشی موبایل را تنظیم کنید.

یک هدفون و هندزفری بلوتوث خوب دکمه هایی را برای کم یا زیاد کردن صدا دارد. از ایربادها هم می توان به وسیله کنترل لمسی به آسانی هر چه تمام تر برای تنظیم صدا بهره برداری کرد. در بسیاری از مواقع شما حتی می توانید به وسیله برنامه رسمی، عملی که مسبب کم یا زیاد کردن سطح صداست را سفارشی کنید.

کنترل صدا در اندروید بدون دکمه

همان طور که در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره نموده ایم، حتما باید گوشی را برای تعمیرات تخصصی آماده کنید. در هر صورت، نکات این مطلب تا زمانی که مشکل رفع نشده، بسیار سودمند خواهد بود. برای مثال، امکان دارد قبل از این که فرصتی برای تعمیر دکمه های تنظیم صدا داشته باشید، یک تماس بسیار مهمی را دریافت کنید. با تکیه بر سه راه چاره موجود در این مقاله شما می توانید به طرز اعجاب آوری از گوشی به برترین شکل بهره ببرید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 راه چاره ساده برای کنترل صدا بدون دکمه در اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 راه چاره ساده برای کنترل صدا بدون دکمه در اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید