افزایش 3 دلاری قیمت جهانی نفت

به گزارش وبلاگ ایتالیا، قیمت نفت در بازار های جهانی به دلیل احتمال اقدام اوپک پلاس در واکنش به پیدا شدن سویه تازه ویروس کرونا، 2.81 دلار بالا رفت و به بشکه ای 75.53 دلار رسید.

افزایش 3 دلاری قیمت جهانی نفت

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ ایتالیا به نقل از رویترز، پس از سقوط قیمت نفت در روز آدینه و حدس ها در خصوص اقدام احتاقتصادی اوپک پلاس برای توقف افزایش فراوری در واکنش به شیوع ویروس اومیکرون قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت، اما احساس حاکم بر بازار محتاطانه است، زیرا اطلاعات کمی در خصوص این سویه نو کرونا در دسترس است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 2 دلار و 81 سنت افزایش 75.53 دلار فروخته شد. این نوع نفت در روز آدینه 9.50 دلار افت قیمت را ثبت نموده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 3 دلار و 12 سنت افزایش 71.27 دلار معامله شد.

قیمت نفت در روز آدینه بیش از 10 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش یک روزه از آوریل 2020 به شمار می رود؛ این کاهش سرمایه گذاران را در سراسر بازار های اقتصادی به وحشت انداخت.

این نگرانی وجود دارد که سویه نو بتواند بهبود اقتصاد جهانی را از ریل خارج کند و احتمالا به تقاضا برای نفت آسیب بزند. در عین حال، بر نگرانی ها در خصوص مازاد عرضه بیفزاید.

تاتسوفومی اوکوشی، اقتصاددان ارشد بازار گفت: ما شاهد بهبود نسبتی قیمت نفت نسبت به افت بیش از حد روز آدینه بودیم.

اگر بازار با کاهش بیشتر قیمت روبرو گردد، اوپک پلاس احتمالا فرایند افزایش فراوری خود را برای تقویت قیمت نفت متوقف خواهد نمود.

سوی نو کرونا موسوم به اومیکرون در هلند، دانمارک، استرالیا دیده شده و بسیاری از کشور ها محدودیت های مسافتی اعمال کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 3 دلاری قیمت جهانی نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 3 دلاری قیمت جهانی نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید