اینترنت TD LTE ایرانسل هم 34 درصد گران شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، از چند روز پیش، اخباری در شبکه های اجتماعی پیرامون افزایش قیمت اینترنت TD LTE ایرانسل دست به دست می شد. با تعیین شدن افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت ثابت، انتظار داشتیم دیر یا زود، اینترنت TDD ایرانسل هم گران گردد.

اینترنت TD LTE ایرانسل هم 34 درصد گران شد

امروز، بر آن شدیم یک مقایسه میان قیمت بسته های TD LTE ایرانسل در اوایل سال و اوایل بهمن ماه داشته باشیم تا ببینیم این خبر درست یا اشتباه است و صرفا جو رسانه ای یا سوءبرداشت کاربران است.

جالب اینکه ایرانسل دقیقا در سال جاری، قیمت بسته های اینترنت TDD خود را گران نموده بود و الان شاهد افزایش قیمت دوباره این نوع اینترنت هستیم.

موج افزایش قیمت اینترنت به TD LTE رسید

اوایل دی ماه، و در اواخر دی ماه، نامه هایی از اپراتورهای ثابت برای به رسانه ها درز کرد.

اینترنت TDLTE جزو اینترنت ثابت محسوب شده و بنابراین، قابل انتظار بود قیمت بسته های TDLTE ایرانسل نیز افزایش پیدا نمایند.

به ویژه اینکه، بسیاری از ریسلرها (اپراتورهای مجازی) اینترنت TDD مبتنی بر بستر ایرانسل هستند و طبیعی است منتظر افزایش قیمت بسته های ایرانسل بوده تا آن ها هم سیاست های تعرفه ای و قیمت گذاری خود را بچینند و گران نمایند.

در سال های اخیر، اینترنت تی دی اهمیت ویژه ای برای کاربران خانگی و پر مصرف یافته و عملا جایگزین اینترنت ADSL شده بود.

بسته های مقرون به صرفه تر و با حجم بیشتر به همراه دوره طولانی تر را کنار سرعت بهتر بگذارید تا متوجه شوید چرا این همه مهاجرت از اینترنت های مخابرات و شرکت های FCP به سوی اینترنت تی دی صورت گرفت.

با افزایش قیمت اینترنت ثابت و موبایل، کاربران امید بیشتری به اینترنت TD داشتند و امیدوار بودند حداقل قیمت این بسته ها تا خاتمه سال افزایش پیدا کند که این طور نشد.

افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت TD LTE ایرانسل

آنالیز های ما نشان می دهد حق با کاربران و رسانه ها بوده و ایرانسل به تدریج و بدون سروصدا یا صدور اطلاعیه، همچون هنگام افزایش قیمت بسته های اینترنت موبایل، TDD را هم گران نموده است.

در بیشتر بسته های پرمصرف و محبوب کاربران، همان افزایش قیمت 34 درصد به همراه گرد کردن به بالا رخ داده است ولی در بعضی بسته ها افزایش قیمت بیش از 50 درصد و حتی بالاتر است.

  • مشاهده قیمت های TD LTE ایرانسل در اوایل سال 1402

به عنوان مثال، بسته 15 گیگابایت یک ماهه ایرانسل در اوایل سال جاری 41 هزار تومان بوده که اکنون به 55 هزار تومان رسیده است که کمی بیش از 34 درصد افزایش تعرفه خورده است.

یا بسته 30 گیگابایت 65 هزار تومان بوده که اکنون به 87 هزار تومان رسیده و دقیقا 34 درصد افزایش قیمت دارد.

در بعضی بسته ها، شاهد افزایش بیش از 34 درصد هستیم. مثلا بسته 14 گیگابایت 7 روزه ایرانسل 32500 تومان بود که امروز به 59 هزار تومان رسیده است؛ یعنی حدود 71 درصد افزایش قیمت!!!

جدول مقایسه قیمت های نو و قدیمی اینترنت TD LTE ایرانسل:

قیمت اینترنت td lte ایرانسل (برای مشاهده بزرگ تر، روی تصویر کلیک کنید)

همان طور که مشاهده می گردد؛ در غالب بسته ها افزایش قیمت بیش از 34 درصد رخ داده است.

بسته شبانه یک ماهه با حجم 100 گیگابایت بیش از 123 درصد و بسته شبانه TD LTE با حجم 300 گیگابایت، نزدیک به 114 درصد افزایش قیمت از ابتدای سال تا کنون داشتند.

حذف بسته های کم حجم و مقرون به صرفه قیمت

ایرانسل نه تنها قیمت بسته های TD را افزایش داده؛ بلکه بسته های مقرون به صرفه قیمت و کم حجم را نیز حذف نموده است تا کاربران ناچار باشند بسته های با حجم بالا و گران تر را خریداری نمایند و پول بیشتری بپردازند.

برای مثال، ایرانسل قبلا بسته های سه ماهه 25 گیگابایت و 35 گیگابایت داشت که اکنون حذف شدند و کمترین بسته سه ماهه، 60 گیگابایت است.

همین طور، بسته 40 گیگ 6 ماهه ایرانسل به قیمت 79 هزار تومان حذف شده است.

هنوز TD LTE ایرانسل مقرون به صرفه تر از اینترنت موبایل است

نکته ای که شاید برای بسیاری از کاربران اینترنت ایرانسل، مطرح گردد؛ مقایسه قیمت هر گیگابایت اینترنت موبایل و تی دی ایرانسل است.

خیلی ساده می توان فهمید هنوز اینترنت TD ایرانسل مقرون به صرفه تر از اینترنت موبایل است و برای مصارف خانگی و دانلود زیاد، به ویژه در حجم های بسیار بالا، مالی تر می گردد.

ایرانسل، پس از افزایش قیمت بسته های اینترنت موبایل در اوایل دی ماه، بسته های طولانی مدت را حذف کرد و نمی توان مقایسه ای میان بسته های 3 ماهه و 6 ماهه و 1 ساله هر دو اینترنت داشت.

  • مشاهده نوترین قیمت بسته های اینترنت موبایل ایرانسل

اما در بسته های 30 روزه، بالاترین بسته 7 گیگابایت روزانه به قیمت 38 هزار تومان است و کوچک ترین بسته TD هم 10 گیگابایت روزانه به قیمت 41600 تومان است.

یعنی حدودا قیمت هر گیگابایت اینترنت تی دی 4/160 هزار تومان و قیمت هر گیگابایت اینترنت موبایل برای بسته 7 گیگابایت به 5/500 تومان می رسد.

گفتیم در بسته های با حجم بالاتر، این تفاوت قیمت هر گیگابایت بیشتر می گردد.

مثلا، اگر شما بسته 3 ماهه 60 گیگابایت TD-LTE ایرانسل را خریداری کنید؛ قیمت هر گیگابایت اینترنت حدود 2800 تومان می گردد.

حالا، به قیمت های نو بسته های TDD ایرانسل، نظر شما چیست؟ هنوز استفاده از اینترنت تی دی به صرفه است؟

منبع: شبکه چی

به "اینترنت TD LTE ایرانسل هم 34 درصد گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت TD LTE ایرانسل هم 34 درصد گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید