تغییر موضع کمیته ملی المپیک برای بازی های ساحلی دنیا

به گزارش وبلاگ ایتالیا، اعزام کاروان به بازی های ساحلی دنیا، یکی از مصوبات سال گذشته کمیته ملی المپیک بود.

تغییر موضع کمیته ملی المپیک برای بازی های ساحلی دنیا

البته قرار بود این اعزام به صورت محدود و فقط در رشته های بسکتبال (سه نفره)، والیبال، کشتی، کاراته و فوتبال انجام گردد درحالیکه فهرست رشته های بازی های ساحلی دنیا متشکل از 16 رشته بود.

ورزش های سه گانه، بسکتبال، کوهنوردی، هندبال، کاراته، بادبانی، والیبال ساحلی، کشتی، اسکی روی آب، اسکی روی آب با تخته، فوتبال ساحلی، موج سواری، شنا، تنیس، دوچرخه سواری و اسکیت برد رشته هایی هستند که ورزشکارانشان می توانند به شرط کسب سهمیه لازم در اولین دوره این بازی ها شرکت داشته باشند.

کمیته ملی المپیک اما به خاطر میزبانی آمریکا برای بازی های ساحلی دنیا و با لحاظ کردن مسائل احتاقتصادی برای این اعزام، حضورِ محدود در بازی ها را مصوب کرد. البته به خاطر جابه جایی محل برگزاری بازی ها، موضع کمیته ملی المپیک هم در این زمینه تغییر نموده است.

سن دیگو که قرار بود محل برگزاری بازی های ساحلی دنیا باشد، یک ماه پیش به دلیل ناتوانی در تامین منابع اقتصادی از این میزبانی استعفا داد. به همین دلیل قطر به عنوان میزبان جدید این بازی ها معرفی گردید. بنابراین کاروان ایران برای حضور در بازی های ساحلی دنیا با محدودیت های قبل روبرو نیست و می تواند به صورت گسترده تر راهی قطر گردد. بر همین اساس سهمیه ای که هفته گذشته در ماده بولدرینگ سنگ نوردی و توسط علی برات زاده به دست آمد، مورد تایید برای اعزام خواهد بود در حالی که یک سهمیه برای ایران از دست رفته است!

پیمان فخری سرپرست کاروان ورزش ایران در نخستین دوره بازی های ساحلی دنیا در مصاحبه با وبلاگ ایتالیا، برداشته شدن محدودیت برای اعزام رشته ها و ورزشکاران شان به این بازی ها را تایید کرد و گفت: به خاطر تغییر محل برگزاری بازی ها و با تصمیم گیری جدید، کسب سهمیه ملاک اعزام تیم یا ورزشکار خواهد بود نه مصوبات قبلی در خصوص اعزام چند رشته محدود.

وی با یادآوری اینکه بازی های ساحلی دنیا زیر نظر اتحادیه کمیته های ملی المپیک برگزار می گردد، توضیح داد: البته ملاک تعیینی برای توزیع سهمیه های این بازی ها وجود ندارد. تکلیف بعضی سهمیه ها بر اساس برگزاری رقابت های انتخابی تعیین می گردد اما بعضی سهمیه ها هم بر اساس عملکرد کلی تیم ها و ورزشکاران در رشته های شان به آنها اختصاص پیدا می نماید.

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های ساحلی دنیا تاکید نمود: در هر صورت تشکیل ترکیب کاروان اعزامی به قطر بر اساس سهمیه های به دست آمده خواهد بود. هر ورزشکار یا تیمی که کسب سهمیه کند و شرایط اعزام را داشته باشد قطعاً در ترکیب کاروان قرار می گیرد.

به گزارش وبلاگ ایتالیا، بسکتبال سه نفره بانوان یکی از رشته هایی بود که پیش از این برای بازی های ساحلی دنیا کسب سهمیه نموده بود اما از آنجا که این رشته جزو رشته های مصوب برای اعزام نبود، کمیته ملی المپیک در مکاتبه با برگزارکنندگان بازی های ساحلی دنیا، متقاضی جایگزین شدن تیم بسکتبال سه نفره مردان ایران به جای بانوان شده بود. البته به این درخواست پاسخ مثبتی داده نشد اما ظاهراً از سهمیه تخصیصی برای بانوان هم نمی توان استفاده کرد.

پیمان خبری در این رابطه گفت: از آنجا که اعزام تیم بسکتبال سه نفره بانوان جزو مصوبات نبود، به برگزارکنندگان بازی ها اینگونه اعلام شده بود که برنامه ای برای اعزام این تیم نیست. بنابراین دیگر نمی توان از این سهمیه استفاده کرد.

نخستین دوره بازی های ساحلی دنیا مهرماه به میزبانی قطر برگزار می گردد. ایران تاکنون در سه رشته کاراته (2 نفر در بخش مردان و زنان)، بولدرینگ (یک نفر) و فوتبال ساحلی (12 نفر) برای حضور در این بازی ها کسب سهمیه نموده است. همچنین ایران امیدوار است با وجود از دست دادن میادین انتخابی کشتی، سهمیه های لازم برای اعزام در این رشته را به دست بیاورد به خصوص که رئیس اتحادیه دنیای کشتی در دیدار اخیری که با صالحی امیری در سوئیس داشت، به وی در این زمینه قول مساعد برای همکاری داده بود.

به گفته پیمان فخری حداکثر تا 24 تیرماه وضعیت سهمیه های ایران در تمام رشته ها برای اعزام به قطر تعیین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تغییر موضع کمیته ملی المپیک برای بازی های ساحلی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر موضع کمیته ملی المپیک برای بازی های ساحلی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید