جزییات تمهیدات جدید ضدکرونا در خوزستان ، از تغییر ساعت کار ادارات تا عدم پذیرش توریست

به گزارش وبلاگ ایتالیا، استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حضور 50 درصدی کارکنان در دستگاه های دولتی به صورت یک روز درمیان پابرجاست، گفت: بازگشت ساعت کار ادارات به حالت عادی یک تصمیم ملی است اما با این حال پیگیر کاهش ساعت کاری کارکنان هستیم.

جزییات تمهیدات جدید ضدکرونا در خوزستان ، از تغییر ساعت کار ادارات تا عدم پذیرش توریست

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در گفت و گو با سیمای خوزستان بیان داشت: درخواست استان به صورت رسمی به قرارگاه ملی مقابله با کرونا ارائه شده اما تا زمان تصمیم گیری قطعی در این رابطه، ساعات کاری همان روال عادی است.

وی با بیان اینکه حضور کارکنان دستگاه های اداری به صورت 50 درصد و یک روز درمیان پابرجا است، گفت: این تصمیم با نظر استان اعمال شده و این امکان وجود دارد تا کارکنانی که باردار و یا دچار بیماری های زمینه ای هستند در محل کار حاضر نشوند.

زمینه میزبانی از مسافران در خوزستان فراهم نشده است

رئیس شورای تامین استان خوزستان همچنین در واکنش به انتقادها برای بسته نشدن مسیرهای ورودی به خوزستان، گفت: برطرف محدودیت های ترددی یک سیاست ملی قرارگاه مقابله با کرونا است و بعضی اقدامات استان های دیگر برای جلوگیری از ورود مسافران لغو شده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که زمینه میزبانی استان خوزستان از مهمانان به هیچ عنوان فراهم نشده و این درحالی است که از 2 هفته گذشته در نشست ستاد سفرهای استان از متولیان این امر خواسته شد که اقامتگاه ها، مدارس، مهمانسراهای دولتی و دیگر اماکن شرایط میزبانی مسافران را به وجود نیاورند.

استاندار خوزستان سلامت مردم را در اولویت کاری خود دانست و گفت: رعایت توصیه ها و دستورات ملی برای مقابله همگانی با ویروس کرونا لازم است.

وی همچنین درخصوص بسته شدن اماکن مذهبی، شرح داد: این موضوع مصوبه شورای تامین استان خوزستان بوده و به اداره کل اوقاف استان ابلاغ شده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان در واکنش به بعضی انتقادها مبنی بر اینکه اعلام برگزار نشدن نماز آدینه در شهرهای استان با تاخیر بوده است، گفت: چنین چیزی نبوده به این خاطر که بعدداز ثبت نخستین مورد بیمار مبتلا به این ویروس مصوبه شورای تامین استان مبنی بر برگزار نشدن نماز آدینه به ستاد برگزاری نماز آدینه ابلاغ شد.

وی یادآور شد: در صورتی که این اقدامات صورت نمی گرفت؛ شرایط استان خوزستان نیز مانند دیگر استان های کشور بود که بعضا از آمار بالاتری برخوردار هستند.

شریعتی به موضوع ورود بعضی طلاب از استان قم اشاره نمود و گفت: به صورت موردی چنین موضوعاتی را در استان داشتیم اما چیزی تحت عنوان ورود دسته جمعی و یا سازماندهی شده نداشتیم.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه متوجه حضور بعضی از طلاب در استان شدیم، فورا تیم های پزشکی اعزام و اقدام به اخذ آزمایش های مربوطه کردند و اگر افراد مشکوک به ابتلا در بین آنها وجود داشت، فورا به مراکز درمانی راهنمایی شدند.

خواسته های بخش خصوصی و کسبه به هیات دولت منتقل می شوند

نماینده عالی دولت در خوزستان همچنین به ارتباط ویدئوکنفراس استانداران با وزیر کشور اشاره نمود و گفت: از این طریق مطالبات، پیشنهادها و خواسته فعالان مالی بخش خصوصی و نیز کسبه به اطلاع وزیر کشور رسانده شد و قرار است این موضوع در نشست هیات دولت برای تصمیم گیری مطرح گردد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول کشور در حال حاضر موضوع سلامت مردم است، گفت: در وقت مقرر به موضوعات مالی که این بیماری آنها را تحت تاثیر قرار داده، رسیدگی خواهد شد.

شریعتی همچنین در پاسخ به پرسشی که چرا مصوبات قرارگاه در حوزه صندلی های پمپ بنزین رعات نمی گردد، گفت: همه صندلی ها موظف هستند از کارکنان خود برای مراحل بنزین زدن خودروها استفاده نمایند.

وی یادآور شد: شهروندان خوزستانی در صورت مشاهده چنین بی توجهی هایی می توانند موارد را به روابط عمومی و یا اداره کل بازرسی استانداری خوزستان منتقل نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزییات تمهیدات جدید ضدکرونا در خوزستان ، از تغییر ساعت کار ادارات تا عدم پذیرش توریست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تمهیدات جدید ضدکرونا در خوزستان ، از تغییر ساعت کار ادارات تا عدم پذیرش توریست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید