سهم کودهای زیستی در سبد کشاورزی بیشتر می گردد

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اهداف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری تامین زنجیره غذای سالم در کشور است، این برنامه از مزرعه شروع و به سفره مردم می رسد. به همین دلیل، تامین کودهای زیستی یکی از مهم ترین زیرساخت ها برای اجرایی شدن این طرح است.

سهم کودهای زیستی در سبد کشاورزی بیشتر می گردد

بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده و کوشش محققان، تا انتها برنامه پنجم توسعه 35 درصد از کود مصرفی بخش کشاورزی به کود آلی و زیستی تبدیل خواهد شد. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز یک از ارکان مهم اجرایی شدن این طرح در کشور است.

در این طرح، نهادهایی چون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت از محیط زیست، شرکت های تولیدنماینده کودهای زیستی و زیست مهارگرها حضور خواهند داشت.

کودهای زیستی به مواد حاصل خیزنماینده ای گفته می گردد که دارای تعداد کافی از یک یا چند گونه از میکروارگانیسم های سودمند خاکزی هستند. کودهای زیستی، میکروارگانیسم هایی هستند که عناصر غذایی خاک را در یک فرآیند زیستی تبدیل به مواد مغذی همچون ویتامینها و دیگر مواد معدنی می نمایند و به ریشه گیاه می رسانند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سهم کودهای زیستی در سبد کشاورزی بیشتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم کودهای زیستی در سبد کشاورزی بیشتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید