طرز تهیه مارمالاد پرتقال

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مارمالاد پرتقال از انواع مرباهای خمیری شکل است که در میان آن ها تکه های خرد شده پرتقال وجود ندارد و با توجه به اینکه این نوع مارمالاد در مدت زمان کوتاهی پخته می گردد عطر و طعم پرتقال در آن بهتر حفظ می گردد.

طرز تهیه مارمالاد پرتقال

به گزارش وبلاگ ایتالیا به نقل از آرگا

مواد لازم برای تهیه 2 شیشه مارمالاد پرتقال

  • پرتقال ترش مزه : 7 عدد
  • شکر : دو پیمانه
  • پوست پرتقال خلالی ریز خرد شده : دو عدد
  • پودر ژلاتین : 2.5 قاشق مرباخوری
  • آبلیمو تازه : دو قاشق غذاخوری
  • آب سرد : 1/4 پیمانه

طرز تهیه مارمالاد پرتقال در منزل

برای تهیه مارمالاد پرتقال ابتدا پوست دو عدد از پرتقال ها را به صورت خلالی خرد کنید سپس پوست پرتقال خرد شده را به مدت یک ساعت درون آب سرد قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست پرتقال خرد شده را درون آبکش بریزید. سپس پوست پرتقال را به همراه آب درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس پوست پرتقال را دوباره درون آبکش بریزید و به مدت دو مرتبه دیگر نیز پوست پرتقال را به همین روش بجوشانید تا تلخی آن از بین برود.

در این مرحله از دستور تهیه مارمالاد پرتقال ابتدا پوست پرتقال ها را بگیرید سپس با یاری چاقو بین پره های پرتقال را ببرید و فیله های آن را جدا کنید و باقی مانده پرتقال ها را فشار دهید تا آب آن ها گرفته گردد سپس پرتقال ها را درون میکسر یا غذاساز بریزید تا به صورت پوره در آیند.

پوره پرتقال را درون قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت شعله گاز قرار دهید تا مارمالاد به مدت نیم ساعت پخته گردد و بعد از گذشت 15 دقیقه پوست پرتقال خلالی خرد شده را به پوره پرتقال اضافه کنید.

پودر ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و بعد از اینکه پودر ژلاتین اسفنجی شکل شد آن را روی بخار آب قرار دهید تا حل گردد و در مرحله آخر طرز تهیه مارمالاد پرتقال بعد از گذشت نیم ساعت از پخت مارمالاد آبلیمو را به آن اضافه کنید و بعد از اینکه مارمالاد یک جوش زد مایع ژلاتین را به آن بیفزایید و بعد از 2 دقیقه حرارت شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا مارمالاد سرد گردد سپس آن را درون شیشه بریزید و شیشه مارمالاد را به مدت یک شب درون یخچال قرار دهید توجه داشته باشید که بعد از گذشت یک شب مارمالاد پرتقال قابل استفاده است.

نکات طلایی که نباید فراموش گنید!

  • برای پخت مارمالاد پرتقال بهتر است از قابلمه پیرکس یا لعابی بهره ببرید.
  • قابلمه ای که مارمالاد را درون آن می پزید بهتر است عظیم باشد زیرا مارمالاد در هنگام پختن کف می نماید.
  • توجه داشته باشید که برای دستور تهیه مارمالاد پرتقال باید از پوره پرتقال بهره ببرید.
منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه مارمالاد پرتقال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مارمالاد پرتقال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید