فعالیت دومین واحد فرآوری آلوئه ورا در فریمان

به گزارش وبلاگ ایتالیا، روابط عمومی جهاد کشاورزی فریمان گفت: شرکت اکسیر شرق ارمغان طبیعت دومین واحد فرآوری آلوئه ورا در فریمان است که در زمینه فرآوری آلوئه ورا از سال 1398 فعالیت می نماید.

فعالیت دومین واحد فرآوری آلوئه ورا در فریمان

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی فریمان علی کاظمی فریمانی مدیر جهاد کشاورزی فریمان از فعالیت شرکت اکسیر شرق ارمغان طبیعت در زمینه فرآوری آلوئه ورا از سال 1398 در این شهرستان اطلاع داد و گفت: 22 هکتار کشت آلوئه ورا در استان وجود دارد که سهم فریمان از این اندازه 600 متر مربع کشت گلخانه ای آلوئه ورا است.

او اضافه نمود: فراوری سالانه برگ آلوئه ورا در استان 4600 تن است و میانه عملکرد آلوئه ورا در سطح استان 200 تُن در هکتار می باشد.

روابط عمومی جهاد کشاورزی فریمان ادامه داد: بی شک برای فرآوری این محصول مهم، احتیاجمند واحد های فرآوری آلوئه ورا هستیم که خوشبختانه در این شهرستان شرکت اکسیر شرق ارمغان طبیعت از سال 1398 فعالیت خود را در زمینه فرآوری آلوئه ورا شروع کرده است.

کاظمی فریمانی ادامه داد: شرکت اکسیر شرق ارمغان طبیعت از سال 1398 بصورت تخصصی در زمینه کشت و فرآوری گیاه آلوئه ورا در خراسان رضوی فعالیت داشته و در حال حاضر بیش از 25 هزار متر مربع گلخانه آلوئه ورای ارگانیک تحت پوشش و حمایت شرکت، با ضمانت خرید برگ هستند که با توجه به فعالیت های فراوریی شرکت، در این 3 سال، قیمت خرید برگ آلوئه ورا 555 درصد رشد داشته و باعث رونق این صنعت در استان شده است.

کاظمی فریمانی اعلام کرد: شرکت اکسیر شرق ارمغان طبیعت، مطابق با جدیدترین استاندارد های بین المللی در حوزه فرآوری آلوئه ورا مانند رعایت زمان طلایی از زمان جداسازی برگ آلوئه ورا تا فرآوری (Golden time)، جداسازی کامل ژل و پالپ آلوئه ورا بصورت کاملا فیزیکی بدون مواد شیمیایی و طراحی ماشین آلات خط فراوری بطوری که تازگی و خواص کامل ژل و پالپ تازه آلوئه ورا حفظ گردد، اقدام به فراوری تمامی محصولات آلوئه ورا کرده است.

او توضیح داد: محصولات فراوریی شرکت شامل فراوری انواع نوشیدنی های خالص و ارگانیک آلوئه ورا در طعم های مختلف، شربت خالص آلوئه ورا در طعم های مختلف، انواع پودر تصفیه شده آلوئه ورا در گرید های غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی، عصاره تغلیظ شده آلوئه ورا (برای اولین بار در کشور با صد برابر تغلیط)، ژل و پالپ تصفیه شده آلوئه ورا با برند تجاری نیوورا می باشد.

روابط عمومی جهاد کشاورزی فریمان تاکید نمود: ظرفیت خط فراوری نوشیدنی این کارخانه سالیانه 2000 تن، و فرآورده های دیگر آلوئه ورا 1200 تن می باشدکه برای تامین مواد اولیه این خطوط احتیاج به 5000 تن برگ آلوئه ورا می باشد.

/س.ع.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فعالیت دومین واحد فرآوری آلوئه ورا در فریمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت دومین واحد فرآوری آلوئه ورا در فریمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید