مسدود سازی حساب بانکی بدون آنالیز تخلف برداشته شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، در آینده نزدیک حساب بانکی کسب و کارهای عضو این اتحادیه به نسبت جرمی که رخ می دهد، مسدود خواهد شد.

مسدود سازی حساب بانکی بدون آنالیز تخلف برداشته شد

رضا الفت نسب رئیس انجمن صنفی کسب و کارهای فضای مجازی با بیان مطلب فوق گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه کسب و کار آنلاین وجود دارد، بحث مسدودسازی حساب بانکی کسب و کارهای اینترنتی با هرگونه شکایت بدون آنالیز است. در واقع بازپرس ها سریعا حساب های بانکی کسب و کارها را مسدود می نمایند بدون آنکه آنالیز خاصی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در بعضی موارد، کلاهبرداران با فیشینگ اطلاعات کارت مردم را می دزدند، بعد با مراجعه به سایت های اینترنتی و استارت آپ ها کالا یا خدمات خرید می نمایند، اما بعد دادسرا به عنوان پیگیری شکایت، حساب بانکی را بر اساس مبلغ یا به صورت کلی مسدود می نماید که ناحق است.

الفت نسب گفت: در فضای فیزیکی اگر با کارت سرقتی از فروشگاهی خرید گردد، هیچ کس از شخص مغازه دار شاکی نمی گردد که کارت در این مغازه کشیده شده و پول از حساب کسرشده است و حسابی نیز مسدود نمی گردد اما متاسفانه در کسب و کارهای آنلاین به دلیل اینکه شفاف است، جلوی کسب و کار گرفته می گردد و بعضا دیده شده که کل حساب را مسدود می نمایند.

وی اضافه کرد: ما این مشکل را با پلیس فتا چندین بار مطرح نموده ایم ولی متاسفانه پیروز نشده ایم کار خاصی انجام دهیم ولی اکنون معاونت فضای مجازی دادستانی در این خصوص ورود نموده و شماره حساب بانکی کسب وکارهای اینترنتی عضو اتحادیه را گرفته و بعد از این، اگر سرقتی یا سوء استفاده اقتصادی در محیط این کسب و کارها اتفاق بیفتد، صرفا به همان میزانی که احتمالا جرم رخ داده است حساب مسدود می گردد نه کل حساب. در آینده نیز به واسطه پیشرفت فناوری و به واسطه اینکه این کسب وکارها جواز کسب دارند و رسمی کار می نمایند، حذف خواهد شد.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "مسدود سازی حساب بانکی بدون آنالیز تخلف برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسدود سازی حساب بانکی بدون آنالیز تخلف برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید