مناسب ترین نمک برای آشپزی

به گزارش وبلاگ ایتالیا، به طور کلی، نمک دریا نسبت به بسیاری از گزینه های دیگر ریزتر است و تراکم و غلظت زیادی ندارد. کریستال های ظریف تر آن برای غذا هایی مثل ماهی عالی است و به طور یکنواخت پراکنده می گردد.

مناسب ترین نمک برای آشپزی

نمک یکی از اصلی ترین مواد در پخت و پز است و انواع مختلفی دارد. بعضی از آن ها غلیظ تر هستند و بعضی راحت تر حل می شوند.

اگر تفاوت بین آن ها را ندانید، به احتمال زیاد در نهایت غذای تان شور یا بی نمک خواهد شد.

به طور کلی، نمک دریا نسبت به بسیاری از گزینه های دیگر ریزتر است و تراکم و غلظت زیادی ندارد. کریستال های ظریف تر آن برای غذا هایی مثل ماهی عالی است و به طور یکنواخت پراکنده می گردد. اگر از شور بودن آن مطمئن نیستید، قبل از آغاز پخت و پز، طعم آن را بچشید و اندازه را بر اساس آن تنظیم کنید.

دلیل نام گذاری این نمک؛ این است که برترین گزینه برای کوشرینگ گوشت یا همان فرآیند از بین بردن خون که شامل شستشو، خیساندن و نمک زدن است، به شمار میرود. کوشر شوری کم تری دارد و درشتی آن اجازه می دهد تا آن را برداشته و به طور یکنواخت با انگشتان تان پخش کنید.

نمک یُد دار گونه ای از نمک خوراکی است که با اندازه بسیار اندکی از نمک های یُد مخلوط شده است که به غذا طعم متمایزی می دهد؛ بعلاوه به شدت فرآوری شده است و شوری و طعم ضعیف تری دارد. اگر در حال پختن چیزی هستید که احتیاج به نمک دارد و در دستور غذا اندازه آن تعیین نشده است، نمک ید دار گزینه مناسبی خواهد بود.

بسیاری از نمک های درشت هم از دریا می آیند، اما باید متفاوت از نمک های ریز تر استفاده شوند، زیرا غلیظ تر هستند و به راحتی حل نمی شوند. بهتر است از آن ها برای مزه دار کردن استفاده گردد تا داخلِ خودِ غذا برای زمانی که می خواهید ماهی، چغندر یا سیب زمینی با پوسته نمکی بپزید، گزینه خوبی است.

نمکِ پولکی بافت دلپذیر و تردی دارد که برای افزودن نهایی به غذا عالی است؛ بعلاوه کمی گران تر از نمک های دیگر این فهرست است، بنابراین از استفاده از آن برای پخت و پز عمومی خودداری کنید و آن را برای زمانی که واقعا می خواهید مهارت های آشپزی تان را نشان دهید، نگهدارید.

نمک صورتی نوعی سنگ نمک است که رنگش را از مواد معدنی کمیابی مثل پتاسیم، منیزیم و کلسیم می گیرد و طعم متفاوتی نیز دارد. شما می توانید آن را هم به صورت ریز و هم درشتِ آسیاب شده خریداری کنید؛ حتی ممکن است آن را به صورت تخته ای هم در بازار پیدا کنید.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید

به "مناسب ترین نمک برای آشپزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب ترین نمک برای آشپزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید