منطقه 21 کودک کار ندارد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، منطقه 21 همچنان رکورددار کمترین کودک کار در پایتخت است و بیشتر اوقات اصلا کودک کار در معابر آن حضور ندارد. در حالی که این منطقه تا سال قبل به دلیل قرار دریافت در حاشیه شهر و معابر پرتردد و تقاطع های پرترافیکی مانند چهارراه های بلوار گلها- بلوارلاله، بلوار اصلی - بلوار یاس و ایران خودرو به یکی از پاتوق های اصلی بچه ها کار تبدیل شده بود.

منطقه 21 کودک کار ندارد

وبلاگ ایتالیا-مهدی اسماعیل پور: اواخر سال گذشته بود که شهرداری منطقه 21 و گروه های مردم نهادی که در حوزه بچه ها کار فعالیت می کردند از جمع آوری و ساماندهی به اوضاع این بچه ها خبر دادند؛ موضوعی که گزارش های مردمی و گزارش میدانی وبلاگ ایتالیا محله هم آن را تأیید می کرد. به گفته مسئولان موسسه خیریه دُرا که در زمینه بچه ها و زنان فعال است بیشتر بچه ها کار منطقه 21 نیازمندند و زیر مجموعه گروه های سازماندهی شده متکدیان نیستند. برای همین بچه ها کار منطقه صدرصد حمایت و راهی مدارس شدند. اما در روزهای اخیر گزارش هایی به وبلاگ ایتالیا محله رسید که باز هم سر و کله بچه ها کار در منطقه 21 پیدا شده و تعدادی از آنها در بعضی از پاتوق های قدیمی مانند بلوار گلها و چهارراه ایران خودرو دیده شده اند.

طبق گزارش های مردمی بچه ها کار در ساعت های پرترافیک غروب و ساعت های اولیه شب به این چهارراه ها می آیند که علاوه بر حضور کمرنگ تر مأموران شهرداری، ترافیک در بزرگراه شهید لشگری و محله تهرانسر هم به اوج خود می رسد و فضایی مناسب و مساعد برای فروش کالا و خدمات به خودروسواران فراهم می گردد.

حسین معینی کربکندی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 21 درباره گزارش های مردمی و بازگشت بچه ها به چهارراه های این منطقه می گوید: تا به امروز پیامی به وسیله سامانه 137 یا 1888 مبنی بر وجود بچه ها در منطقه به دستمان نرسیده است و در گشت های منظمی هم که خودمان داریم به موردی برخورد نکرده ایم. شهروندان اگر در هر کدام از نقاط منطقه با بچه ها کار روبرو شدند حتماً به وسیله سامانه 137 مکان و ساعت آن را به ما گزارش نمایند تا به سرعت برای ساماندهی این بچه ها اقدام کنیم.

معینی کربکندی مشاهده بچه ها کار در منطقه را نشانه بازگشت آنها نمی داند و می گوید:به هر حال ممکن است افرادی از شلوغی تقاطع ها و نبود ماموران شهرداری و انتظامی استفاده وبرای کار به آنجا بیاید، اما شهرداری با حمایت گروهای مردم نهاد حداکثر تا 3، 4 روز آنها را شناسایی و برای ساماندهی ان وارد عمل می گردد. در این مدت طرح جمع آوری و ساماندهی بچه ها در منطقه بدون وقفه اجرا شده است و همچنان ادامه خواهد داشت. اگر در ساعت های خاصی از غروب و شب این اتفاق می افتد حتماً شهروندان به وسیله سامانه 137 به ما گزارش دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "منطقه 21 کودک کار ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه 21 کودک کار ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید