میزگرد تخصصی احیاء گذرهای بافت تاریخی گرگان

به گزارش وبلاگ ایتالیا، میزگرد تخصصی احیاء گذرهای بافت تاریخی گرگان به همت خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات استان گلستان برگزار شد.

میزگرد تخصصی احیاء گذرهای بافت تاریخی گرگان

در این میزگرد چالش های اجرای تفاهم نامه چندجانبه دستگاه های اجرایی استان برای احیاء بافت تاریخی گرگان به عنوان یکی از بافت های تاریخی زنده کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست تخصصی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: پس از امضای این تفاهم نامه چندجانبه شهرداری گرگان حضور جدی در این حوزه نداشت و این راه به طور ناقص دنبال شد.

ابراهیم کریمی با اشاره به این که احیاء بافت تاریخی گرگان هم اکنون یکی از اولویت های مدیریت شهری مرکز استان است، افزود: تلاش داریم با همگرایی بیشتر کارها را جلو ببریم و توافقات گذشته را جدی تر دنبال کنیم.

همچنین معاون شهرسازی و معماری شهرداری گرگان بیان کرد: حساسیت های رسانه ها و تشکل های غیردولتی بود که دستگاه های اجرایی و مدیریت شهری را پای یک میز نشاند و تفاهم نامه امضاء شد.

مجید طاهری ادامه داد: مدیریت شهری جدید در احیاء کالبد و عملکرد بافت تاریخی ورود کرده و بازبینی مطالعاتی که در گذشته انجام شده بود را به پایان رساند و عملیات اجرایی احیاء آغاز شده و امید داریم تا پایان سال به نتایج خوبی در این حوزه دست پیدا کنیم.

در ادامه مدیر دفتر بهسازی بافت تاریخی گرگان گفت: بافت تاریخی گرگان مانند واگنی است که از ریل خارج شده بود.

حسین کتولی اضافه کرد: پس از گذشت بیش از دو سال از امضاء تفاهم نامه چندجانبه هم اکنون این واگن روی ریل قرار گرفته و امیدواریم همه کمک کنند تا این واگن به مقصد که همان ایجاد بستر اقتصای پویاست برسد.

لازم به ذکر است؛ گزارش کامل این میزگرد به زودی در وبلاگ ایتالیا منتشر می شود.

منبع: mehrnews.com

به "میزگرد تخصصی احیاء گذرهای بافت تاریخی گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزگرد تخصصی احیاء گذرهای بافت تاریخی گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید