یورو 7 استانداردی که احتمالاً از سوی خودروسازان رعایت نخواهد شد

به گزارش وبلاگ ایتالیا، یورو 7 استاندارد بسیار سخت گیرانه ای است. بعضی بر این باورند که اجرایی شدن این استاندارد می تواند منجر به مرگ زودرس موتور بنزینی و دیزلی گردد. اما علت اصلی اجرایی نشدن احتمالی این استاندارد، هزینه های بیشماری است که روی دست خودروسازان می گذارد.

یورو 7 استانداردی که احتمالاً از سوی خودروسازان رعایت نخواهد شد

وبلاگ ایتالیا - محمد فتح اللهی - مقررات استاندارد یورو 7 که بسیار پرهزینه است خودروسازان را مجبور به بحث با کمیسیون اتحادیه اروپا می نماید.

اتحادیه اروپا از مدت ها قبل در حال مذاکره با خودروسازان برای اجرایی شدن این استاندارد است. بسیاری از خودروسازان اروپایی و آمریکایی باور دارند که مقررات استاندارد یورو 7 بسیار پرهزینه است.

حالا طبق گزارشی که در سایت پولیتیکو منتشر شد، معین شد با فشار خودروسازان که مدت هاست ادامه دارد می توان این استاندارد را دور زد.

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا ممکن است در حال برنامه ریزی برای صرفه نظر کردن از اجرایی شدن استانداردهای یورو 7 باشد. این استاندارد باعث می شد که موتورهای دوست دار محیط زیست و با عملکرد بالا فراوری گردد.

خودروسازان اروپایی و آمریکایی معتقداند که اجرایی شدن این استاندارد هزینه فراوری خودرو را بسیار بالا خواهد برد. از همین رو آنها بر اجرایی نشدن این استاندارد پافشاری دارند.

براساس آنچه انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) می گوید، خودروسازان حاضر نیستند برای اجرایی شدن قانون استاندارد یورو 7 میلیاردها یورو هزینه نمایند. این انجمن می گوید در خصوص این موضوع با انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا بحث های بلند داشتند.

Carlos Tavares مدیرعامل Stellantis، که بزرگترین شرکت خودروسازی در اروپا است، روز گذشته اظهاراتی را در این زمینه بیان نمود. مدیر این گروه خودروسازی گفت که استانداردهای یورو 7 بی معنی و پرهزینه است. بنابراین بهتر است هزینه ای که برای این اجرایی شدن این مقررات صرف می گردد را صرف سیستم های باتری خودروهای برقی کرد.

استاندارد یورو 7 چیست؟

پیشنهاد استاندارد آلایندگی یورو 7 می تواند خودروهای مجهز به پیشرانه بنزینی را مجبور به نصب کاتالیست برقی گرم، دو کاتالیست سه راهه معمولی 1 لیتری، فیلتر ذرات 2 لیتری و کاتالیست لغزش آمونیاک کند.

علاوه بر این، پیشنهاد شده است که می توان وسایل نقلیه مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را به سیستم تشخیص داخلی مجهز کرد. یعنی سیستمی برای این استاندارد طراحی گردد تا عملکرد پیشرانه را در مسافت های مختلف آنالیز کند.

چنین سامانه ای می تواند پیشرانه را برای اطمینان از مطابقت با قوانین آلایندگی طی 150 هزار مایل کنترل می نماید. ACEA معتقد است که استفاده از چنین دستگاه هایی در خودروهای کوچک تقریباً غیر ممکن است.

بعلاوه ادغام در معماری های فعلی وسایل نقلیه سخت است. البته این دستگاه ها باعث گران شدن خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی می گردد. از همین رو این احتمال وجود دارد که اجرایی شدن استاندارد آلایندگی یورو 7 را در اتحادیه اروپا و آمریکا شاهد نباشیم.

سهول QX محصول احتمالی کرمان موتور / آنالیز فنی و قیمت

بی وای دی برای بازار اروپا خط و نشان کشید / معرفی محصولات اروپایی BYD

نمایشگاه آفرود چگونه بود؟ + عجایب آفرود دنیا در تهران!

TF21 ایران خودرو فیس لیفت MG3 نسل دوم است / آنالیز همسانی TF21 و MG3

منبع: بیت ران

به "یورو 7 استانداردی که احتمالاً از سوی خودروسازان رعایت نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورو 7 استانداردی که احتمالاً از سوی خودروسازان رعایت نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید