70 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس عادی تحصیل می نمایند

به گزارش وبلاگ ایتالیا، خبرگزاری خبرنگاران- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هم اکنون حدود 70 هزار دانش آموز استثنایی در 21 هزار مدرسه عادی مشغول به تحصیل هستند که 24 هزار معلم تدریس آن ها را بر عهده دارند.

70 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس عادی تحصیل می نمایند

به گزارش وبلاگ ایتالیا و به نقل از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در نشست شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: طرح تلفیقی فراگیر در آموزش و پرورش استثنایی گامی برای حرکت به سمت فراگیرسازی است که این برنامه از زمان اجرا تا به امروز 80 برابر رشد داشته است.

وی اضافه کرد: 12 مرکز جامع تشخیصی و خدمات توانبخشی و مشاوره در سال گذشته در کشور به بهره برداری رسید که نخستین آن پارسال در خراسان شمالی افتتاح شد.

حسینی گفت: بعلاوه در این بازه زمانی نخستین مرکز پیش دبستانی نوآموزان کم توان ذهنی و مدرنترین سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی نیز در این استان به بهره برداری رسید.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: 100 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان خراسان شمالی در برنامه سنجش شرکت نموده اند و این استان رتبه اول در سنجش نوآموزان پیش دبستانی را نیز دارد.

وی گفت: اعتبارات خاص آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان سال گذشته است و به 6 میلیارد تومان در امسال افزایش خواهد یافت.

حسینی اضافه کرد: هوشمندسازی 20 کلاس درس آموزش و پرورش استثنایی، پرداخت 60 درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، پیگیری تخصیص اعتبارات 100 درصدی هفت مدرسه استثنایی در حال ساخت و پیگیری ساخت هشت سالن ورزشی 200 مترمربع درون مدرسه ای با یاری خیرین از جمله تعهدات امسال آموزش و پرورش استثنایی به استان خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی 732 قلم تجهیزات توان بخشی، ورزشی و آموزشی احتیاج دارند گفت: تامین این تجهیزات نزدیک به 2 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که تمامی آن از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: بعلاوه در امسال 2 مرکز مشاوره و هدایت خانواده دانش آموزان با احتیاج های ویژه و 2 مرکز مسائل ویژه یادگیری در استان خراسان شمالی راه اندازی خواهدشد.

حسینی گفت: هم اکنون 700 نیروی توان بخش، خدمات توان بخشی درون مدرسه ای به دانش آموزان استثنایی ارائه می نمایند و در امسال 10 میلیارد تومان اعتبار نیز برای خدمات توان بخشی برون مدرسه ای در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: بعلاوه در قالب طرح خدمات حمایتی و در 19 قلم، یاری هزینه خدمات درمانی با ارزش بیش از 20 میلیارد تومان به دانش آموزان استثنایی پرداخت می گردد.

افزایش 2.5 متر مربعی فضای آموزشی منطقه ها محروم

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی 11 متر مربع است گفت: در 2 سال گذشته با یاری نیکوکاران و نوسازی مدارس 2.5 متر مربع به فضای آموزشی منطقه ها محروم و 1.5 متر مربع به کل کشور اضافه شده است.

حسینی گفت: از 12 آذر تا به امروز در مجموع 54 پروژه در سطح کشور کلنگ زنی و یا افتتاح شده است که از این تعداد 40 طرح افتتاح و 14 مورد نیز کلنگ زنی شده است.

وی اضافه کرد: نیکوکاران در این طرح بیش از 120 میلیارد تومان یاری کردند.

اهدای 361 هزار تبلت به دانش آموزان احتیاجمند

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه نیکوکاران 361 هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم اهدا کردند گفت: نیکوکاران سال گذشته هزار و 700 تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم استان خراسان شمالی نیز اهدا کردند و در امسال 11 میلیارد تومان اعتبار برای تامین این تجهیزات به استان خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "70 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس عادی تحصیل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس عادی تحصیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید