آب کردن شکم ؛ چطور شکمی صاف داشته باشیم؟ قسمت اول

به گزارش وبلاگ ایتالیا، از دست دادن چربی ناحیه شکم و داشتن شکمی صاف و تخت، یکی از بزرگترین موانع در طول یک برنامه کاهش وزن است. تصور غلطی وجود دارد که برخی افراد فکر می نمایند برای به دست آوردن شکم صاف، باید ساعت ها و هر روز تمرینات شکم انجام دهند. ورزش تا حدودی می تواند روی این موضوع تاثیرگذار باشد. اما تقریبا همه چیز به تغذیه مناسب بستگی دارد. البته این جمله به این معنی نیست که ورزش کردن و تمرینات شکم تاثیری روی کاهش وزن ندارد. در واقع وقتی شما چربی شکم نداشته باشید یا آن را از دست بدهید، برای شکل دادن و تقویت عضلات شکم خود، می توانید روی تمرینات شکم بیشتر تمرکز کنید. اما اگر شکم و پهلو دارید، انجام تمرینات هوازی همراه تغذیه مناسب یاری بسیار زیادی به آب کردن شکم و پهلو می نماید.

آب کردن شکم ؛ چطور شکمی صاف داشته باشیم؟ قسمت اول

ورزش هوازی چیست؟

برای آب کردن شکم و پهلو چطور باید غذا بخوریم؟

کالری مصرفی تان را کاهش دهید

از دست دادن وزن در واقع کاملا ساده و با حساب و کتاب ریاضی سر و کار دارد. واضح است، اگر کالری بیشتری از مقدار کالری ای که می سوزانید مصرف کنید، وزنتان زیاد می گردد. اگر همان مقدار کالری را که در یک روز می سوزانید، مصرف کنید. وزن شما یکسان باقی خواهد ماند. بنابراین برای کاهش وزن، باید کالری کمتری نسبت به سوخت و ساز بدن تان مصرف کنید.

کم کردن بیش از حد کالری مصرفی روزانه تان هم یک اشتباه بزرگ محسوب می گردد. در واقع کم کردن بیش از حد کالری ، باعث سقوط متابولیسم بدن می گردد. سوزاندن روزانه 200 تا 300 کالری کافی است. اگر 200 تا 300 کالری دیگر هم به وسیله ورزش بسوزانید، باعث کاهش چربی و وزن شما می گردد.

به مقدار غذایی که می خورید، توجه کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند، خوردن وعده های غذایی هنگام تماشای تلویزیون یا گشت و گذار در وب است. در واقع وقتی ناراحت، عصبانی و حتی خرسند می شویم، مقدار غذایی که می خوریم ممکن است زیادتر گردد. بنابراین آگاهانه غذا بخورید و به حجم غذای بشقاب تان توجه کنید.

خوب بجوید

از قلم نیاندازید که گوارش از دهان تان شروع می گردد. برای آب کردن شکم غذا را خوب بجوید. جویدن به اندازه غذا باعث گاز و نفخ کم تر و در نهایت به داشتن شکمی صاف تر یاری می نماید.

شکر را حذف کنید

گذشته از این که قند حاوی مواد مغذی و پر از کالری است، کاهش قند باعث کاهش سطح انسولین می گردد. کاهش یا قطع مصرف شکر یک راه چاره عالی برای از دست دادن و آب کردن شکم است. وقتی شما کم تر شکر مصرف کنید، هورمونی به نام گلوکاگون ترشح می گردد.این هورمون به صورت طبیعی باعث سوزاندن چربی ها می گردد.

از قلم نیاندازید که این روزها تقریبا تمام مواد غذایی بسته بندی شده دارای برچسب ارزش غذایی هستند. بنابراین قبل از خرید جدول ارزش غذایی محصول را آنالیز کنید.

غذاهای تازه مصرف کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای آب کردن شکم و پهلو، خوردن غذاهای تازه و فرآوری نشده است. غذاهای تازه و فرآوری نشده سرشار از مواد مغذی هستند و معمولا کالری کمتری دارند. خوردن میوه ها، سبزیجات و محصولات گوشتی تازه باعث از بین بردن التهاب بدن و در نتیجه باریک تر شدن شکم تان می گردد.

منبع: کتاب کاله

به "آب کردن شکم ؛ چطور شکمی صاف داشته باشیم؟ قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب کردن شکم ؛ چطور شکمی صاف داشته باشیم؟ قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید