سهم 43 درصدی شبکه تعاون روستایی فارس در کشت قراردادی گندم فارس

به گزارش وبلاگ ایتالیا، مدیر سازمان تعاون روستایی فارس از سهم 43 درصدی کشت قراردادی گندم به وسیله شبکه تعاون روستایی استان در سال زراعی جاری اطلاع داد.

سهم 43 درصدی شبکه تعاون روستایی فارس در کشت قراردادی گندم فارس

به گزارش وبلاگ ایتالیا از شیراز، راهنمایی اله رحیمی مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: کشت قراردادی گندم نقش مهمی در تامین امنیت و پایداری فراوری و گامی ارزشمند در برطرف مسائل بخش کشاورزی از جمله احتیاج نقدینگی کشاورزان گندم کار برای خرید نهاده و ماشین آلات محسوب می گردد.

او اضافه نمود: بسته سیاست حمایتی از کشاورزان در قالب کشت قراردادی گندم در سطح 70 هزار هکتار برنامه ابلاغی استان فارس است که تا کنون بیش از 14 هزار هکتار آن انجام و از این اندازه نزدیک به 6 هزار هکتار به وسیله تشکل های تحت پوشش سازمان تعاون روستایی در صورت گرفته است.

رحیمی بیان نمود: گشت قراردادی گندم در راستای تامین امنیت غذایی کشور با استفاده از الگوی کشت و رسیدن به بهره وری فراوری، افزایش ارزش اضافه نموده، کاهش ضایعات و تعادل قیمت و حمایت از بهره برداران با هدف تامین کود پایه، سرک، پوشش بیمه محصول و جهش فراوری این محصول راهبردی در استان در فرایند اجرا واقع شده است.

او گفت: فراوری محصول بر اساس استاندارد ها و تقاضای مصرف کنندگان گندم و با اولویت مالی کردن فراوری، استفاده بهینه از یارانه ها و کاهش مداخله گری دولت در خرید و فروش گندم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

این مقام مسئول اضافه نمود: در این طرح گندم کار به ازای هر هکتار زیر کشت، علاوه بر دریافت کود پایه مورداحتیاج به ارزش تقریبی 30 میلیون ریال، پوشش بیمه محصول را نیز استفاده خواهند کرد.

رحیمی اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی استان فارس با در اختیار داشتن 80 درصد کارگزار توزیع کود (450 کارگزاری و 350 متعلق به تشکل ها) و بیش از 130 مرکز خرید گندم و بیش از نیم قرن تجربه در توزیع نهاده ها و خرید های تضمینی و توافقی و داشتن زیر ساخت لازم آمادگی کامل جهت انعقاد قرارداد را دارد، اما متاسفانه این طرح با تاخیر به استان ابلاغ شد و در شهر های شمالی استان کشت به انتها رسیده و در جنوب استان بیش از نیمی از کشت صورت گرفته، اما گندمکارانی که هنوز کشت نکرده اند می توانند برای استفاده از مزایای این طرح به ادارات تعاون روستایی شهرستان ها مراجعه و پس از اخذ قرارداد و سفته بابت ضمانت به سامانه پایش که در اختیار مراکز خدمات جهاد کشاورزی می باشد معرفی شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سهم 43 درصدی شبکه تعاون روستایی فارس در کشت قراردادی گندم فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 43 درصدی شبکه تعاون روستایی فارس در کشت قراردادی گندم فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید