سود معدن باریت خراسان شمالی در جیب سایر استان ها

به گزارش وبلاگ ایتالیا، معاون صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ارزش افزوده حاصل از معادن باریت در این استان عاید سایر استان ها می گردد و چیزی در جیب این استان قرار نمی گیرد.

سود معدن باریت خراسان شمالی در جیب سایر استان ها

رضازاده در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ایتالیا با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای ظرفیت های خوبی از معدن باریت و کلسیت است، اضافه نمود: بیشتر معادن باریت در این استان در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان واقع شده است.

وی با اشاره به فعالیت هشت معدن باریت در این استان ادامه داد: ماهیانه حدود 100 تن باریت از هر معدن برداشت می گردد و می توان گفت حدود 800 تن باریت از این استان به صورت خام خارج شده و در سایر استان ها فرآوری و در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد.

رضازاده به معادن کلسیت نیز اشاره نمود و گفت: ظرفیت های خوبی از ماده معدنی کلسیت در این استان وجود دارد اما این معادن غیرفعال هستند.

وی اضافه نمود: به لحاظ اینکه این ماده معدنی ارزش بالایی ندارد به همین علت صرفه مالی ندارد که این مواد معدنی برداشت و به استانی دیگر حمل و در آنجا فرآوری گردد. زمانی برداشت این ماده معدنی برای استان صرفه مالی خواهد داشت که واحد فرآوری در این استان، ایجاد و این ماده به صورت فرآوری شده از استان خارج گردد.

به گفته وی به طور کلی حدود 30 معدن باریت و کلیست در این استان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سود معدن باریت خراسان شمالی در جیب سایر استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود معدن باریت خراسان شمالی در جیب سایر استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید