عملیات 30 شعبان یمن در عمق خاک عربستان؛ حمله به آرامکو، درگیری شدید مزدوران عربستان و امارات در جنوب یمن

به گزارش وبلاگ ایتالیا، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی نیروهای مسلح یمن از اجرای عملیات 30 شعبان اطلاع داد که طی آن این نیروها پالایشگاه های شرکت آرامکو در دو منطقه جده و الجبیل و مواضع مهم در عمق عربستان را هدف قرار داده است.

عملیات 30 شعبان یمن در عمق خاک عربستان؛ حمله به آرامکو، درگیری شدید مزدوران عربستان و امارات در جنوب یمن

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری وبلاگ ایتالیا، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای بیان کرد که عملیات 30 شعبان از طریق 17 پهپاد و موشک بالستیک اجرا شده است.

سرتیپ سریع گفت که در طی این عملیات، پالایشگاه های نفت شرکت آرامکو در دو منطقه جده و الجبیل را با 10 پهپاد از نوع صماد 3 ، مورد هدف قرار گرفته است. علاوه بر آن، مواضع نظامی حساس در دو منطقه خمیس مشیط و جیزان با 5 پهپاد از نوع قاصف K2 و دو موشک بالستیک از نوع بدر 1، مورد حمله قرار گرفته اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: عملیات 30 شعبان از عصر دیروز شروع شده و تا صبح امروز دوشنبه ادامه یافت و با پیروزیت به هدف خود رسیده است.

نیروهای مسلح یمن بار دیگر تاکید نمودند که تا وقتی تجاوز و محاصره بر کشورشان ادامه پیدا کند، عملیات آنها نیز ادامه دارد و تشدید خواهد شد.

پیشروی رزمندگان یمنی در مأرب

ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از نبرد های شدید با مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در دو منطقه الکساره و الشجح واقع در شمال غربی مأرب پیشروی کردند.

نبرد های شدید به کشته یا زخمی شدن ده ها نفر از مزدوران وابسته به متجاوزان منجر شد.

از طرف دیگر یگان پهپادی یمنی ها به آشیانه های هواپیما ها در فرودگاه جیزان و پایگاه ملک خالد در خمیس مشیط در جنوب عربستان حمله کردند.

ابراهیم شیر گزارشگر العالم در گزارشی گفت شن های صحرای یمن در حال بلعیدن اشغالگران و مزدوران آنهاست.

نیرو های مشترک یمنی پس از درگیری های شدید با مزدوران ائتلاف سعودی در دو منطقه الکساره و الشجح در شمال غربی شهر مأربپیشرفت کردند.

نیرو های مشترک در منطقه جبل مراد در جنوب مأرب دست به حمله زدند و درگیری ها در سه جبهه در منطقه البدیده نیز ادامه دارد.

درگیری های شدید به کشته یا زخمی شدن ده ها نفر از مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی منجر شده است و تعداد زیادی از تجهیزات سنگین زرهی آنان نیز منهدم شده است.

هواپیما های سعودی نیز به خطوط درگیری به شدت حمله کردند و کوشش کردند مانع پیشروی نیرو های مشترک شوند.

از شروع نبرد ها در مأرب که آخرین پایگاه مزدوران در شمال یمن است اگر نگوییم هزاران نفر، اما صد ها نفر از شبه نظامیان ائتلاف متجاوز کشته یا زخمی شدند.

آزادسازی استان مأرب می تواند ضربه مهلکی به سعودی ها و مزدورانشان وارد کند و موجب گردد ابتکار عمل در هرگونه عملیات نظامی به دست نیرو های مشترک یمنی بیفتد.

کنترل بر مأرب راه را به روی ارتش و کمیته های مردمی یمن به سمت شرق باز خواهد نمود، زیرا با استان های شبوه و حضرموت و استان های جنوبی همسایه است.

آزادسازی مأرب موجب می گردد فرایند جنگ در یمن به طور کل تغییر کند.

حمله به مواضع نیروهای آل سعود در یمن

ستاد تبلیغات جنگ یمن ویدیویی از حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در صحرای اجاشر را منتشر کرد.

به گزارش تلویزیون المیادین؛ ستاد تبلیغات جنگ یمن ویدیویی از حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در صحرای اجاشر را منتشر کرد.

بر اساس آنچه که منابع میدانی درباره این عملیات که از دو جهت انجام شد، اطلاع دادند، عملیات هجومی ارتش و کمیته های مردمی سه ساعت به طول انجامید و مواضع ائتلاف سعودی در دو جبهه الظهیره و عطفین را هدف قرار داد.

این منابع اضافه کردند، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند در این عملیات به مواضع و تجهیزات ارتش عربستان آسیب جدی وارد نمایند.

نیروهای شورای انتقالی در حال انتقال تجهیزات به شرق استان ابین

منابع خبری از کوشش نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن برای انتقال تجهیزات نظامی به منطقه خبرالمراقشه در شرق استان ابین، جنوب یمن، اطلاع دادند.

خبرنگار تلویزیون المیادین در یمن با اعلام این خبر اضافه کرد، شورای انتقالی جنوب یمن در توئیتی تاکید نمود، نیروهایش حمله نیروهای عبد ربه منصور هادی را در شرق استان ابین ناکام گذاشته اند.

محمد النقیب سخنگوی نیروهای شورای انتقالی جنوب در توئیتر نوشت، نیروهای او با استقرار چند کمین، پیروز شدند به تجهیزات نیروهای عبد ربه منصور هادی ضربه بزنند.

درگیری شدید مزدوران عربستان و امارات در جنوب یمن

عناصر گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب -وابسته به ابوظبی- و عناصر دولت مستعفی -یمن -وابسته به ریاض- بار دیگر در جنوب یمن با هم درگیر شدند و کوششها برای حل اختلافات آنان، راه به جایی نبرده است.

در ادامه اشغالگری و جنگ قدرت در جنوب یمن، عناصر وابسته به امارات و عربستان سعودی بار دیگر در جنوب یمن با هم بشدت درگیر شدند.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از محمد النقیب سخنگوی گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شواری انتقالی جنوب) -وابسته به امارات- گزارش داد که نیروهای الحزام الامنی (نیروی نظامی شورای انتقالی) وابسته به ابوظبی در استان ابین یمن با عناصر دولت مستعفی -وابسته به ریاض- درگیر شدند.

النقیب تأکید کرد: موضع دفاعی مستحکم نیروهای الحزام الامنی، نیروهای قبایل و مقاومت، صفوف عناصر تروریستی را در هم شکست؛ با وجود اینکه حجم کمکها [به عناصر وابسته به ریاض] طی ساعات گذشته بسیار زیاد بوده است.

وی با بیان اینکه نیروهای وابسته به عربستان با این اقدامات در کوشش هستند که دامنه مکان خودکشی و تلفات خود را افزایش دهند، توضیح داد، منطقه خبر المراقشه شاهد درگیری هایی است که از منطقه ساحلی در غرب تا حید یحیی در شرق امتداد دارد.

خبرگزاری یمن هم گزارش داد که این درگیریها بیشتر در خبر المراقشه بوده است و با حمله عناصر شورای انتقالی به مواضع نیروهای دولت مستعفی شروع شده است.

منابع محلی گفتند که این درگیری در خط بین المللی ساحلی که استانهای عدن و ابین را به هم وصل می نماید، اتفاق افتاده است.

به گفته این منابع، طی دو روز گذشته، عناصر شورای انتقالی تجهیزات نظامی زیادی به خبر المراقشه و منطقه احور و شهر زنجبار ارسال نموده اند تا برای مقابله با نیروهای دولت مستعفی در ابین آماده شوند.

به گزارش این خبرگزاری، شورای انتقالی شنبه گذشته با انتشار بیانیه رسمی از نیروهای خود خواست که برای مقابله با چالشها، در نهایت آمادگی قرار داشته باشند؛ اقدامی که اشاره ضمنی به شروع جنگ با نیروهای دولت مستعفی و کنار کشیدن از دولت سهمیه ای است که در دسامبر گذشته تشکیل شد.

در این بیانیه تأکید شد که نیروهای دولت مستعفی به نیروهای کمربند امنیتی در احور و خبر المراقشه حمله می نمایند و همین مسئله باعث ایجاد یک واقعیت تازه خواهد شد.

شکست میانجی گری بین مزدوران ریاض و ابوظبی

در همین ارتباط، روزنامه الایام هم از شکست میانجیگری بین نیروهای دولت مستعفی و عناصر شورای انتقالی اطلاع داد و گزارش داد، این میانجیگری برای حل اختلاف بین این نیروها صورت گرفت، ولی راه به جایی نبرد.

به گزارش این روزنامه، در این میانجیگری کوشش بر این بود که نیروهای امنیتی و نظامی وابسته به دولت مستعفی که کنترل مناطقی را در خبر المراقشه به دست گرفته بودند، از این منطقه خارج شوند.

یک منبع وابسته به قبایل این منطقه هم گفت که نیروهای دولت مستعفی، پیشنهاد خروج کلی از خبر المراقشه بدون هیچ قید و شرطی را رد کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "عملیات 30 شعبان یمن در عمق خاک عربستان؛ حمله به آرامکو، درگیری شدید مزدوران عربستان و امارات در جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات 30 شعبان یمن در عمق خاک عربستان؛ حمله به آرامکو، درگیری شدید مزدوران عربستان و امارات در جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید