روانشناسی

گوسفندهای خواب آور از کجا می آیند؟

بسیاری از ما این توصیه معروف مبنی بر شمارش گوسفند برای مقابله با بی خوابی را در کودکی یا بزرگسالی شنیده ایم.

6 فروردین 1403

ایمو، ربات خانگی دوست داشتنی شما (آنالیز کامل ویژگی های آن)

ربات ایمو (EMO) جالبترین حیوان خانگی مبتنی بر هوش مصنوعی است که مطمئنا در اولین برخورد شخصیت و مجذوب کنندهیت ش توجه شما را جلب خواهد نمود. ایمو با سنسورهای متعدد و فناوری های پیشرفته ای ساخته شده است و می تواند به خوبی دنیا اطراف خود را کاوش کند. این ربات...

29 اسفند 1402

راهنمای کامل نگهداری برگ انجیری

اگر در پرورش گل و گیاه مبتدی هستید اما علاقه زیادی به نگهداری آنها دارید و در پی گیاه زیبایی هستید که بدون تلاش زیاد سبز و شاداب بماند، برگ انجیری گزینه مناسبی برای شما است چون یک گیاه آپارتمانی خاص و چشم نواز است و درعین حال نگهداری برگ انجیری آسان است.

10 بهمن 1402

علت دم تکان دادن سگ ها چیست؟

زومیت نوشت: تکان دادن دم در سگ ها یکی از روش های ارتباطی است، اما واقعاً این روش ارتباطی فقط نشانه خوشحالی سگ ها است؟ این باور عمومی احتمالاً حقیقت ندارد.

30 دی 1402

چه افسانه ای پس پرده ماه کامل این ماه است؟، عکس

ماه کامل نوامبر که با نام ماه بیور نیز شناخته می گردد، دومین رویدادی خواهد بود که علاقه مندان به نجوم می توانند در سال 2023 شاهد آن باشند.

7 آذر 1402

قیمت رهن و اجاره مسکن در کرج

در گزارش زیر به بررسی قیمت اجاره واحد های 80تا 210متری در محدوده کرج خواهیم پرداخت.

26 شهریور 1402

خواب خوش شبی 40 میلیون تومان!

خبرنگاران: با توجه به بحران هزینه زندگی، استرس مداوم کووید و اضطراب عمومی، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم دنبال یافتن جایی برای داشتن یک خواب خوب شبانه و باکیفیت هستند.

4 مرداد 1402

ملاقات مشاوران نوجوان کانون پرورش فکری فارس با مدیر کل، لزوم ارتباط مستمر با حلقه مشاوران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری در مراکز، کمبود کتاب و تنوع کم کتاب های نوجوان، کمبود فعالیت های متناسب نوجوانان در مرکز، مناسب سازی ساختمان های کانون، مسائل ثبت نام در سایت کانون، جای خالی بازی ها حرکتی ورزشی،...

21 تیر 1402

پارک پراتر وین؛ جاذبه هیجان انگیز و دیدنی اتریش

پارک پراتر وین، یکی از قدیمی­ ترین پارک­ های دنیا به شمار میرود که علاوه بر مردم محلی ، مدتی است که توجه گردشگران کشور اتریش را نیز به خود جلب کرده است. از این پارک ابتدا برای شکار استفاده می ­شد اما امپراطور جوزف دوم در سال 1766 آن را به پارک عمومی تبدیل...

11 تیر 1402

درباره نشانگان روده نشت کننده: آیا افزایش نفوذپذیری روده ها دلیل مسائل شما است

شاید شما هم درباره نشانگان روده نشت کننده (leaky gut syndrome) یا روده نشت کننده شنیده باشید. بعضی آن را دلیل طیف گسترده ای از عوارض درازمدت از نشانگان خستگی مزمن تا ام اس (اسکلروز متعدد) می دانند، اما این نشانگان هنوز به صورت یک تشخیص پزشکی رسمی درنیامده است.

11 تیر 1402

برترین پدر و مادر جهان را بشناسید ، 11 ویژگی مهم والدین خوب

پدران و مادران برای آنکه بچه ها سالم و صالحی پرورش داده و تربیت نمایند باید به دانش و مهارت فرزند پروری مسلح شوند تا مسیر پر فراز و نشیب تربیت بچه ها را با آرامش بیشتری طی نمایند.

30 خرداد 1402

پول شادی را افزایش نمی دهد، صرفا ناراحتی را کاهش می دهد ، بعضی جملات انگیزشی، نصیحت های زشتی هستند

آرتور سی بروکس؛ این استاد و سخنران 59 ساله مرد خوشبختی نیست. او می گوید به همین دلیل است که شادی را رشته تحصیلی خود قرار داده است. این دانشمند علوم اجتماعی در 31 سالگی حرفه خود را به عنوان یک نوازنده رها کرد تا تحلیل سیاستگذاری عمومی را تا مقطع دکترا دنبال...

26 خرداد 1402

نمایش 657؛ وقتی که آدم ها عدد می شوند

زهرا فدایی؛ نمایش 657 قرار است روایت های عاشقانه یک مرد تنها باشد. روایت هایی گاه به غایت تلخ، گاه به شدت خنده دار. مرد، حتی مرد واقعی هم نیست. نامش هم نام مردانه نیست. در 657 هیچ چی با هیچ چی جور در نمی آید و همین یعنی قانون همه چی به همه چی می آید.

21 خرداد 1402

احساساتی که نشان می دهد ضریب هوشی شما بالا است

نتایج نشان داد که هوش به طور کلی با استرس کمتر (پریشانی و نگرانی کم و درگیری با کار زیاد) قبل و بعد از آزمون های هوش مرتبط است حتی بدون انجام آزمون، افرادی با ضریب هوشی بالاتر احساس شادی و انرژی بیشتری داشتند.

10 خرداد 1402

طراحی سامانه رهایش دارو به داخل میتوکندری

به گزارش خبرنگاران، محققان نشان دادند که با استفاده از نانوذرات لیپیدی می توان سامانه ای به منظور رهایش دارو به داخل میتوکندری طراحی کرد. این سامانه روی موش های آزمایشگاهی نتایج مثبتی داشته است.

25 اردیبهشت 1402

درباره عکس تشریفاتی مکرون و رییس جمهور چین؛ دستت را بکش بیرون!

امیر جدیدی در هم میهن نوشت: امانوئل مکرون در هنگام عکس تشریفاتی در سرانجام نشست با همتای چینی خود شی جین پینگ و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اورسولافون درلاین دستش را در جیب سمت راست شلوارش می نماید، ناگهان مسئول پروتکل های رسمی چین از رئیس جمهور فرانسه...

21 فروردین 1402

بیماری حرکت یا حالت تهوع در سفر چیست؟

حالت تهوع در طول سفر که با نام های بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی نیز شناخته می گردد، می تواند یکی از حالت های ناخوشایند در طی سفر باشد.

8 فروردین 1402

خواب ناکافی عمرتان را کوتاه می نماید

اگر به میزان کافی نمی خوابید، بر اساس نتایج یک آنالیز تازه ممکن است طول عمرتان کوتاه گردد.

10 اسفند 1401

پنت هاوس های 120 میلیاردی در تهران ، جدول قیمت پنت هاوس ها در تهران

قیمت هر مترمربع پنت هاوس بالای 100 میلیون تومان است و بهای واحدهای نوساز پنت هاوس به بالای 200 میلیون است.

23 بهمن 1401

داستان تاریک پشت 10 انیمیشن و فیلم بچگانه؛ از گیسو کمند تا سیندرلا

دیزنی ید طولایی در اقتباس از افسانه های قدیمی دارد و کارش را با سفیدبرفی و هفت کوتوله (White and the Seven Dwarfs) آغاز کرد. در حقیقت هالیوود علاقه زیادی به استفاده از داستان های قدیمی و تبدیل کردنشان به آثاری مجذوب نماینده و مدرن دارد. با این حال در بسیاری از این...

6 بهمن 1401
تعداد: (77)